Bře 22
PR weby = dobré i špatné zároveň = vždy důvod se pěkně pohádat
PR weby, tedy weby, jejichž obsah tvoří články propagující nejrůznější služby, zboží a především jiné internetové stránky. Lidi je nečtou, ve vyhledávání jim překážejí a jsou proto beze sporu naprosto zbytečné. Proč tedy existují? Protože pro ty, kdo je využívají, zbytečné nejsou. Jsou pro ně dokonce velmi užitečné.
A to je vždy důvod se pěkně pohádat. Jeden říká, že jsou k ničemu a druhý opak.
Jednoho krásného dne nadejte okamžik, kdy budou opravdu k ničemu, protože neposlouží ani těm, kteří je teď využívají, ale ta doba tu ještě není a nejspíš ještě nějaký ten čas nebude. O tomto okamžiku mohou rozhodnout pouze provozovatelé vyhledávačů.
Google se spoléhá na Pandu, tedy robota, který by měl tyto weby penalizovat, resp. nebrat jejich obsah vůbec na zřetel. Seznam má pak armádu umpalumpů (kalibrátorů), kteří mají za úkol (mimo jiné) dělat tohle ručně.
Panda se ovšem v českých podmínkách nějak nechytla a seznamáckým umpalumpům, těm malým bastardům, se nejspíš nechce makat.
A dokud se Panda nepřizpůsobí českým webmasterům a seznam nenaučí svoje nohsledy pořádně makat, PR weby a především zpětné odkazy z nich, budou mít pořád svou váhu a budou se používat.
A my budeme mít pořád důvod se dohadovat.
Vyhledávače jednou ale přijdou na to, jak tento nešvar z českého internetu odstranit, ale to bychom nesměli být Češi, abychom nepřišli na to, jak na jejich algoritmy vyzrát. Světlo světa spatří nějaké jiné metody linkbuildingu a budeme se mít zase o čem dohadovat.
Google pak spustí Koalu, Seznam najme další partičku poďobaných uličníků a pojedeme nanovo.
Za pár let bude mít Uncle G ze zámoří pěknou ZOO a Seznam bude v háji, protože už nebude mít z čeho tu svou armádu poskoků financovat. A nebo přijde spása v podobě Hlodače Petra Hejla…. a nebo přiletí UFO.
Navštivte prosím připravovaný web ToNeníCool.cz a podpořte je tweetnutím nebo přidáním se na FB stránku.
Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou: Sledovat @PetrJenikVelké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:
Přivádíme zákazníky Obsaďte mnohem lepší pozice ve vyhledávačích!
Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.
Jenom další úplně zbytečný flamewar. Potřebuji si zvednout návštěvnost? Napíšu o neúčinnosti PR webů. Každý má na to svůj názor a tento fakty nepodložený článek na tom nic nezmění.
Chceš fakta?
To je jednoduchý:
TipForum.cz – web, který je z 90% linkovaný právě z těchto webů.
Návštěvnost za posledních 30 dní z vyhledávačů:
Google: 17 tisíc
Seznam: 11 tisíc
A protože jak jsem psal, linkbuilding je tvořený právě z převážné většina díky PR webům, tak evidentně fungují. Jaká chceš další fakta?
A teď bych tedy poprosil o nějaká tak fakta o tom, že nefungují. Nikoli o tom, zda ty weby jsou prospěšné pro samotné uživatele internetu. To nejsou. O tom se ale dohadovat nehodlám. Fak nejsou.
Na vyhledávače ovšem vliv mají. Takže prosím nějaká fakta, kterými mě přesvědčíš o opaku – tedy že PR weby a odkazy z nich nemají vliv na pozice ve vyhledávačích takto propagovaných webů.
Takže – šup sem s fakty.
Na tohle téma nikdy nebude jednoznačná odpověď, mistr v plavání tvrdí, že je to kravina, já mám vyzkoušeno, že to prostě funguje. Otázka je, na jaký web to má smysl a na který ne…
Plaváček mám pocit netvrdí, že ty weby nefungují. Ona by to také byla pořádná hloupost, protože ty weby prokazatelně fungují. Myslím tím co se zpětných odkazů týká a tedy toho, že se díky ním takto propagovaný web dostane na dobré pozice v SERP.
On má vůči ním averzi proto, že nejsou nijak prospěšné běžným uživatelům internetu, kteří s nimi nemají nic společného.
V tom má pravdu.
Také tvrdí (a nejen on, ale i spousta dalších), že nepřivádí žádné přímé návštěvníky.
V tom se s ním také nikdo nepře. Na ty weby lidi opravdu nechodí. Takže v tom má taky pravdu a není důvod se s ním, nebo s kýmkoli jiným dohadovat o opaku.
A přesně o tom je tenhle článek. O tom, že jedni tvrdí „to jablko je červené“ a ten druhý o tomtéž jablku říká „nene – tohle jablko je velké“.
Já mám tu zkušenost, že na webech kde jsem dělal odkazy pomocí pr článků tak se dostaly nahoru rychle, ale zase po čase to postupně padá a na webech kde jsem vůbec pr weby nepoužil se postupně nahoru dostaly taky, sice pomaleji, ale už tam zůstaly a neklesají
Mě by spíš zajímalo, o jakém množství odkazů z PR webů se tu bavíme, aby to mělo účinek. Můj linkbuilding je totiž tvořen takřka výhradně z těchto webů
S tvým názorem souhlasím, ale jen faktickou poznámku. Seznam přeci nebude muset najímat další lidi, zvládnou to ti stejní. A že by neměl z čeho financovat? Toho bych se zatím rozhodně nebál A třeba taky zvládnou i robota…
honza: souhlas – poznámky vůči Seznamu ber spíše jako takovou autorskou licenci a rejpanec do jejich fulltextu. Vím že by to ufinancovali…. a umím si i představit, že ti jejich kalibrátoři nejsou poďobaný ňoumové – tak doufám nepřijde další faktický argument ve smyslu „znám jednoho, a je to fakt inteligentní krasavec“ – nevím, neznám – byla to nadsázka, která je myslím celkem zřejmá.
Dotazy týkající se přímo fungování odkazů z PR článků odpovídat nebudu. Napsal jsem o tom už dost článků. Viz např. zde: http://owww.cz/pr-weby-funguji-docela-dobre-jen-musite-vedet-jak-tady-je-navod/
georgejc – přidávám můj, nejspíš jako vždycky zcestný názor, na to, co popisuješ:
Po přidání článků na několik PR webů současně se všechny články chvíli sluní na jejich titulní straně a pokopnou tě tak celkem rychle nahoru. Jenže pak přijdou další pisálci a máš po křížalkách, protože článek se začne propadat v propadlišti odkazů někam do neurčita a z homepage zmizí. Takže efekt má průběh tvaru tsunami.
Průšvih podle mě hlavně je, že pak tyto rychle mizející cenné odkazy může vyhledávač považovat za krátkodobě zaplacené a jak se k takovým chová, je pouze nezodpovězenou otázkou. Odpovědět by snad mohl časem alespoň pan Hejl, protože ti ostatní dva velcí hráči na vyhledávacím kolbišti tě v lepším případě pošlou jen přečíst si pokyny pro webmastery.
Všem PR webom dřive nebo později Google zakroutí krkem. A pak přijdou na rad katalogy kterým také zazvoní hrana.
Jediné co má smysl je kvalitní autorský obsah na který budou lidi sami od sebe linkovat. A to se dá dosáhnout s trochou invence i na eshopu.
Obsah je král, ale ne na prwebech..web může být na hlavní keyword první ve vyhledávání i bez jediného odkazu a časem se ty kvalitní vytvoří samy, takže se ptám, jak by mohly ty stovky odpadních linků v něčem pomoci?
Ale aby to nebylo tak jednoduché i masivním útokem na prweby se dá posunovat v serpu..spíš ale, než o klasické katalogy, půjde třeba o lepší – byť nenavštěvované minisite..
Pro Holina:
Odkazový profil webu tipforum.cz je poměrně chudý (více řekne Open Site Explorer). Což je trochu škoda, protože kvalitnější linkbuilding by teoreticky mohl přinést i trojnásobnou návštěvnost.
Uznávám ale, že obrovskou roli hrají potřebné investice (časové i finanční). Přesto si soukromě myslím, že využívat k linkbuildingu nepříliš důvěryhodné zdroje, které mohou hned zítra přestat fungovat, je z dlouhodobého hlediska nepříliš dobře zvolenou cestou. Ale majitel webu nejpíš ví nejlíp, co činí
Tak nevim, jestli by bylo možné získat na tipforum 3x větší návštěvnost z vyhledávačů.
Běžné je, že příspěvky ve fóru se dostanou do top 3 na Google během 20 minut od vložení na fórum.
Nuž což, argumenty z mé strany padly a proti jsou jen dohady a samá „možná“.
Jsem přesvědčený, že PR weby opravdu fungují. Že nejsou užitečné k ničemu jinému, o tom se hádat nebudu. To fakt nejsou.
PR weby fungují, né nějak skvěle, ale na druhou stranu získání linku téměř nic nestojí a to se počítá Jinak nevěřím úplně na myšlenku obsah je král. Jestliže má člověk dost peněz může směle nahradit kvalitu kvantitou. Lidstvu nic užitečného sice nepřinese, ale jestliže mu jde na internetu pouze o výdělek tak to účel splní.
Taky jsem zastáncem názoru, že PR weby fungují. Je to teď sice trochu horší kvůli GPandě, ale uvidíme co se z toho vyvrbí nakonec …
Je potřeba brát v úvahu o čem je ten web, na který děláte linkbuilding. Je přece jasný, že když máte fórum o tipování zápasů, tak máte vysokou návštěvnost. Sporty byli vždycky masovou záležitostí (bohužel). Proto je kultura v ČR na tak špatné úrovni. Když budete dělat web o hudbě, tak těžko se Vám podaří získat 13 000 tis. návštěvnost měsíčně. To můžete mít stovky PR článků a nepomůže Vám to. Jedině, že byste psali o Kabátech a podobných sračkách, který většina poslouchá…
Tomáš:
To fórum o tipování má návštěvnost 60 tisíc lidí měsíčně.
Uváděná čísla (17 a 11 tisíc) jsou POUZE přístupy z vyhledávačů a uvedl jsem je proto, že tento web je linkovaný z 90% právě z PR webů, které podle skeptiků nijak nepomáhají.
Evidentně ale pomáhají. Nebýt jich, nezobrazoval by se zmiňovaný web tak dobře ve vyhledávačích a nebyla by taková návštěvnost.
Jasně, to beru. To je dost vysoká návštěvnost. Gratuluju! Ale jak to vlastně je s těmi vyhledávači? Nejdřív ale musí někdo kliknout na ty odkazy z PR článků, aby je vyhledávač zaregistroval, nebo ne???