18 komentářů

  1. 
    bsteeer web dne 22.03.2012 v 8.44 hod.

    Jenom další úplně zbytečný flamewar. Potřebuji si zvednout návštěvnost? Napíšu o neúčinnosti PR webů. Každý má na to svůj názor a tento fakty nepodložený článek na tom nic nezmění.

  2. 
    Petr Jeník dne 22.03.2012 v 8.58 hod.

    Chceš fakta?
    To je jednoduchý:
    TipForum.cz – web, který je z 90% linkovaný právě z těchto webů.
    Návštěvnost za posledních 30 dní z vyhledávačů:
    Google: 17 tisíc
    Seznam: 11 tisíc

    A protože jak jsem psal, linkbuilding je tvořený právě z převážné většina díky PR webům, tak evidentně fungují. Jaká chceš další fakta?

    A teď bych tedy poprosil o nějaká tak fakta o tom, že nefungují. Nikoli o tom, zda ty weby jsou prospěšné pro samotné uživatele internetu. To nejsou. O tom se ale dohadovat nehodlám. Fak nejsou.

    Na vyhledávače ovšem vliv mají. Takže prosím nějaká fakta, kterými mě přesvědčíš o opaku – tedy že PR weby a odkazy z nich nemají vliv na pozice ve vyhledávačích takto propagovaných webů.

    Takže – šup sem s fakty.

  3. 
    Los Peros web dne 22.03.2012 v 9.54 hod.

    Na tohle téma nikdy nebude jednoznačná odpověď, mistr v plavání tvrdí, že je to kravina, já mám vyzkoušeno, že to prostě funguje. Otázka je, na jaký web to má smysl a na který ne…

  4. 
    Petr Jeník dne 22.03.2012 v 10.14 hod.

    Plaváček mám pocit netvrdí, že ty weby nefungují. Ona by to také byla pořádná hloupost, protože ty weby prokazatelně fungují. Myslím tím co se zpětných odkazů týká a tedy toho, že se díky ním takto propagovaný web dostane na dobré pozice v SERP.

    On má vůči ním averzi proto, že nejsou nijak prospěšné běžným uživatelům internetu, kteří s nimi nemají nic společného.
    V tom má pravdu.
    Také tvrdí (a nejen on, ale i spousta dalších), že nepřivádí žádné přímé návštěvníky.
    V tom se s ním také nikdo nepře. Na ty weby lidi opravdu nechodí. Takže v tom má taky pravdu a není důvod se s ním, nebo s kýmkoli jiným dohadovat o opaku.

    A přesně o tom je tenhle článek. O tom, že jedni tvrdí „to jablko je červené“ a ten druhý o tomtéž jablku říká „nene – tohle jablko je velké“.

  5. 
    georgejc dne 22.03.2012 v 10.20 hod.

    Já mám tu zkušenost, že na webech kde jsem dělal odkazy pomocí pr článků tak se dostaly nahoru rychle, ale zase po čase to postupně padá a na webech kde jsem vůbec pr weby nepoužil se postupně nahoru dostaly taky, sice pomaleji, ale už tam zůstaly a neklesají

  6. 
    Holina Gormit dne 22.03.2012 v 10.33 hod.

    Mě by spíš zajímalo, o jakém množství odkazů z PR webů se tu bavíme, aby to mělo účinek. Můj linkbuilding je totiž tvořen takřka výhradně z těchto webů

  7. 
    honza pochlubtese.cz dne 22.03.2012 v 11.13 hod.

    S tvým názorem souhlasím, ale jen faktickou poznámku. Seznam přeci nebude muset najímat další lidi, zvládnou to ti stejní. A že by neměl z čeho financovat? Toho bych se zatím rozhodně nebál 🙂 A třeba taky zvládnou i robota…

  8. 
    Petr Jeník dne 22.03.2012 v 11.43 hod.

    honza: souhlas – poznámky vůči Seznamu ber spíše jako takovou autorskou licenci a rejpanec do jejich fulltextu. Vím že by to ufinancovali…. a umím si i představit, že ti jejich kalibrátoři nejsou poďobaný ňoumové – tak doufám nepřijde další faktický argument ve smyslu „znám jednoho, a je to fakt inteligentní krasavec“ – nevím, neznám – byla to nadsázka, která je myslím celkem zřejmá.
    Dotazy týkající se přímo fungování odkazů z PR článků odpovídat nebudu. Napsal jsem o tom už dost článků. Viz např. zde: http://owww.cz/pr-weby-funguji-docela-dobre-jen-musite-vedet-jak-tady-je-navod/

  9. 
    Lydie Svatební oznámení dne 22.03.2012 v 13.24 hod.

    georgejc – přidávám můj, nejspíš jako vždycky zcestný názor, na to, co popisuješ:
    Po přidání článků na několik PR webů současně se všechny články chvíli sluní na jejich titulní straně a pokopnou tě tak celkem rychle nahoru. Jenže pak přijdou další pisálci a máš po křížalkách, protože článek se začne propadat v propadlišti odkazů někam do neurčita a z homepage zmizí. Takže efekt má průběh tvaru tsunami.
    Průšvih podle mě hlavně je, že pak tyto rychle mizející cenné odkazy může vyhledávač považovat za krátkodobě zaplacené a jak se k takovým chová, je pouze nezodpovězenou otázkou. Odpovědět by snad mohl časem alespoň pan Hejl, protože ti ostatní dva velcí hráči na vyhledávacím kolbišti tě v lepším případě pošlou jen přečíst si pokyny pro webmastery.

  10. 
    PRmanik dne 22.03.2012 v 15.30 hod.

    Všem PR webom dřive nebo později Google zakroutí krkem. A pak přijdou na rad katalogy kterým také zazvoní hrana.

    Jediné co má smysl je kvalitní autorský obsah na který budou lidi sami od sebe linkovat. A to se dá dosáhnout s trochou invence i na eshopu.

  11. 
    psi slevy brno dne 22.03.2012 v 22.19 hod.

    Obsah je král, ale ne na prwebech..web může být na hlavní keyword první ve vyhledávání i bez jediného odkazu a časem se ty kvalitní vytvoří samy, takže se ptám, jak by mohly ty stovky odpadních linků v něčem pomoci?

    Ale aby to nebylo tak jednoduché i masivním útokem na prweby se dá posunovat v serpu..spíš ale, než o klasické katalogy, půjde třeba o lepší – byť nenavštěvované minisite..

  12. 
    Plaváček web dne 23.03.2012 v 14.25 hod.

    Pro Holina:

    Odkazový profil webu tipforum.cz je poměrně chudý (více řekne Open Site Explorer). Což je trochu škoda, protože kvalitnější linkbuilding by teoreticky mohl přinést i trojnásobnou návštěvnost.

    Uznávám ale, že obrovskou roli hrají potřebné investice (časové i finanční). Přesto si soukromě myslím, že využívat k linkbuildingu nepříliš důvěryhodné zdroje, které mohou hned zítra přestat fungovat, je z dlouhodobého hlediska nepříliš dobře zvolenou cestou. Ale majitel webu nejpíš ví nejlíp, co činí 🙂

  13. 
    Petr Jeník dne 23.03.2012 v 16.00 hod.

    Tak nevim, jestli by bylo možné získat na tipforum 3x větší návštěvnost z vyhledávačů.
    Běžné je, že příspěvky ve fóru se dostanou do top 3 na Google během 20 minut od vložení na fórum.
    Nuž což, argumenty z mé strany padly a proti jsou jen dohady a samá „možná“.
    Jsem přesvědčený, že PR weby opravdu fungují. Že nejsou užitečné k ničemu jinému, o tom se hádat nebudu. To fakt nejsou.

  14. 
    Mirek Skandální slevy dne 24.03.2012 v 17.52 hod.

    PR weby fungují, né nějak skvěle, ale na druhou stranu získání linku téměř nic nestojí a to se počítá 🙂 Jinak nevěřím úplně na myšlenku obsah je král. Jestliže má člověk dost peněz může směle nahradit kvalitu kvantitou. Lidstvu nic užitečného sice nepřinese, ale jestliže mu jde na internetu pouze o výdělek tak to účel splní.

  15. 
    Kamczik MMO recenze dne 25.03.2012 v 10.28 hod.

    Taky jsem zastáncem názoru, že PR weby fungují. Je to teď sice trochu horší kvůli GPandě, ale uvidíme co se z toho vyvrbí nakonec …

  16. 
    Tomáš NETOR - Váš internetový mentor dne 27.03.2012 v 8.16 hod.

    Je potřeba brát v úvahu o čem je ten web, na který děláte linkbuilding. Je přece jasný, že když máte fórum o tipování zápasů, tak máte vysokou návštěvnost. Sporty byli vždycky masovou záležitostí (bohužel). Proto je kultura v ČR na tak špatné úrovni. Když budete dělat web o hudbě, tak těžko se Vám podaří získat 13 000 tis. návštěvnost měsíčně. To můžete mít stovky PR článků a nepomůže Vám to. Jedině, že byste psali o Kabátech a podobných sračkách, který většina poslouchá…

  17. 
    Petr Jeník dne 27.03.2012 v 8.47 hod.

    Tomáš:
    To fórum o tipování má návštěvnost 60 tisíc lidí měsíčně.
    Uváděná čísla (17 a 11 tisíc) jsou POUZE přístupy z vyhledávačů a uvedl jsem je proto, že tento web je linkovaný z 90% právě z PR webů, které podle skeptiků nijak nepomáhají.
    Evidentně ale pomáhají. Nebýt jich, nezobrazoval by se zmiňovaný web tak dobře ve vyhledávačích a nebyla by taková návštěvnost.

  18. 
    Tomáš Jochmann NETOR - Váš internetový mentor dne 28.03.2012 v 9.02 hod.

    Jasně, to beru. To je dost vysoká návštěvnost. Gratuluju! Ale jak to vlastně je s těmi vyhledávači? Nejdřív ale musí někdo kliknout na ty odkazy z PR článků, aby je vyhledávač zaregistroval, nebo ne???