Úno 6

Převratný nástroj: Kalkulačka na výpočet prodejní ceny webů

06.02.2012 v kategorii Úvahy. / Zobrazeno 11 375x / 21 komentářů

Protože spousta lidí netuší, za kolik má prodávat své webové stránky, přicházím s převratným nástrojem, který cenu webu rychle a jednoduše spočítá. K vytvoření tohoto unikátního nástroje mě vedlo několik komentářů na tomto blogu či různých diskusních fórech, kde prim hraje pochopitelně Webtrh.

Tak. A teď všechny zklamu. Ti, kteří čekají, že jsem nějaký takovýto nástroj skutečně vytvořil, mě nebudou mít rádi za to, že si z nich dělám srandu a ti, kteří vědí, že takto se počítat cena webů nedá, ty zklamu, že si nemohou dělat pro změnu srandu oni ze mě.

Jediné co můžu, je poradit, jak k ceně dospět. Žádný univerzální nástroje neexistuje a existovat ani nemůže.

Tím nejdůležitějším údajem o webu je jeho účel.

Pokud se jedná o e-shop, není vůbec důležitá návštěvnost jako taková, ale konverze, obrat, marže, značka apod.. naopak naprosto nedůležité jsou např. ranky webu.

Oproti tomu u obsahových webů je důležitá návštěvnost a co se té týká, tak i zdroj návštěvnosti. Web se stálou návštěvností a také s vysokou návštěvností z vyhledávačů je daleko cennější než web, kde návštěvnost tvoří hlavně lidé přivedení z facebooku díky postování příspěvků na zdech velkých stránek.

Mnohé stránky jsou vytvořené také za účelem pouhého prodeje zpětných odkazů. Tady pro změnu nehraje téměř žádnou roli značka a dokonce ani návštěvnost. Ovšem vysoké ranky a téma webu jsou klíčové.

A tak bych mohl pokračovat dál a dál.

Už víte co tím chci říct? No jasně. Cena každého webu se musí počítat individuálně. Web může ohodnotit nejlépe sám jeho tvůrce a provozovatel. Ten nejlépe ví, kolik mu vydělává, jak je náročný na údržbu, odkud pochází návštěvnost,…..

A nebo byste raději věřili nějakému vzorečku vycucaného z prstu?

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:

DOPORUČUJI: Objednejte si webhosting se slevou 50% (slevový kód: WWW50)

Velké díky patří sponzorům tohoto mého blogspotu:

Hodnota webu online Zdarma si ověřte hodnotu libovolných webových stránek.


Chcete se i vy stát sponzorem tohoto mého článečku a mít na tomto místě inzerát?
Inzerát můžete vložit a více se dozvíte TADY.


21 komentářů / Převratný nástroj: Kalkulačka na výpočet prodejní ceny webů

  1.  riskynet dne 06.02.2012 v 17.53 hod.

    Konečně to někdo napsal. On to tedy možná někdo už udělal, ale v tomto případě platí čím víc, tím líp… a další prosím o nástroji na měření SEO ;)

  2.  Petr Jeník dne 06.02.2012 v 17.56 hod.

    Jo – ten by se taky hodil :D

  3.  Pavel Mužák dne 06.02.2012 v 17.57 hod.

    Ohledně SEO můžu doporučit Plaváčkův článek http://www.blabolnik.cz/jak-vznika-seo-analyzator :D

  4.  duben kurzy inline bruslení dne 06.02.2012 v 20.01 hod.

    Tak ti nevím jestli se to zdá jen mě, ale poslední dobou jsi sice zvýšil počet článků, ale informační hodnota se nějak vytrácí. Marně v tom hledám něco hodnotného, třeba mezi řádky.

  5.  Petr Jeník dne 06.02.2012 v 20.05 hod.

    A co třeba tohle: http://owww.cz/falesne-ovladaci-prvky-na-reklamnim-banneru-fakt-zabiraji/
    Článek z 30.ledna – tam není nic informativního?
    To že píšu i úvahy a názory, to prostě na blog patří.

  6.  petr RSS4biznys dne 07.02.2012 v 7.47 hod.

    No Petře, nedávno jsi někde psal, že jsi prodal weby mimo webtrh…na jakým foru jsi je prodával a pokud plánuješ prodat nějakej další, tak proč to nehodíš rovnou sem :-) ?

  7.  Petr Jeník dne 07.02.2012 v 8.14 hod.

    Nebylo to na žádném fóru. Weby jsem prodal přímo. Ozval se mi zájemce, který věděl že nějaké weby mám a ptal se, zda jsou na prodej. Nabízet weby přímo tady není blbej nápad. Až se rozhodnu něco prodat, tak to zkusím takto.

  8.  duben kurzy inline bruslení dne 07.02.2012 v 9.22 hod.

    No ten o tom falešným ovládacím prvku by mohl mít trochu informační hodnotu, kdyby nešlo o věc celkem známou (nicméně dejme tomu, že to spousta lidí nezná a netuší) a hlavně kdybys to udělal jako nějaké srovnání. Ty máš v článku statistiky banneru s falešnými prvky ok, ale pak říkáš pododobný „by měl“, „dosáhl by“. Jinými slovy nemáš relevantní srovnání. Jen dohady. Já nevylučuji, že jsou nejspíš blízké skutečnosti, ale informační hodnotu by měly 2 bannery, ve stejném období na stejné pozici a stránce a náhodným výskytem a srovnání jejich statistik + uvedení daných bannerů v článku. Takhle je to výsledek jednoho baneru a doměnky založené na vysledovaných průměrech.

    Pro ty co fintu falešných ovládacích prvků neznají, by taky bylo vhodné uvést, že většina seriózních reklamních systémů podobné použití zakazuje nebo výrazně limituje. Takže musíš nakupovat přímo u majitelů webu, třeba AdWords ti něco takového nepovolí.

    Shrnuto, jako obvykle je informace vytržená z podstatného kontextu, jistý přínos má, ale pro ty, pro které je to novinka to nic moc neřekne (nebo se nedozví spoustu důležitých souvisejících věcí) a pro ty kteří souvislosti znají to zase není novinka a informační přínos je opět mizivý.

    Ohledně článků úvah a názorů ok, pokud budou proložené něčím zajímavým, klidně je přeskakuju k tomu zajímavému, celý můj komentář byl jen o tom, že poslední dobou když vše nezajímavé přeskočím nějak nic nezbyde. Jen mi to přišlo škoda.

  9.  Petr Jeník dne 07.02.2012 v 9.31 hod.

    Dohady o číslech jiných bannerů? To jsou všeobecně známá čísla. Nebudu navíc dělat kampaň, o níž předem vím, že nebude úspěšná jen proto, abych mohl porovnávat s kampaní, o níž naopak vím, že úspěšná bude.

    Nelíbí se ti to? Nečti to. Nic jiného na tohle odpovědět nejde. Ty máš nějaký blog? Pochlub se. Všichni budou určitě rádi číst ověřená fakta v podání Standy Dubna.

  10.  duben dne 07.02.2012 v 10.32 hod.

    Z dobře míněné rady chceš dělat flame, klasika. Neboj co se mi nelíbí to nečtu, mrhal jsi potenciálem na MFA a poradit sis nenechal a všude to obhajoval. Teď si nenecháš poradit jak udělat články zajímavější. Je to naprosto tvoje věc, stejně jako je tohle tvůj blog a piš si tu co uznáš za vhodné.

    Mám osobní web, pokud ho opravdu neznáš google ti ho snadno najde. O podnikání tam moc nepíšu. Kdo ho zná asi ví proč tam občas chodí, kdo ho nezná a hledá něco konkrétního obvykle neodejde s prázdnou. Nepotřebuju tam vést propagaci a zvedat návštěvnost tvým stylem. To není nic proti tvé metodě napadání lidí a vedení flame, která ti funguje, já prostě s lidmi tímhle způsobem nekomunikuju protože mě to netěší a to ani v rámci jakési internetové identity.

  11.  Petr Jeník dne 07.02.2012 v 10.58 hod.

    1 – Flame jsi rozjel ty tvým naprosto přihlouplým názorem na mé články, který je úplně mimo téma tohoto postu. Tak to laskavě nepředhazuj mě. Kdyby ty si se vyjadřoval k tématu a nikoli sis tu jen nesnažil mastit ego, žádný flame by nevznikl.
    2 – ničím jsem nemrhal – MFA mi vydělávali a stále vydělávají velmi slušné peníze.
    3 – žádnou radu jsem v tvém příspěvku nenašel, ať hledám, jak hledám. Tvůj příspěvek není o ničem jiném, než o zvyšování tvého ega.
    4 – z jaké pozice mi radíš, jak udělat články zajímavější? Ty máš nějaké zkušenosti se psaním? Kolik lidí čte tvé články?

    Jen upozorňuju, že každý další příspěvek mimo téma smažu. Na tohle fakt nemám čas.

  12.  duben Hudební magazín dne 07.02.2012 v 11.33 hod.

    1 – napsal jsem, že z mého pohledu přestávají mít tvé články informační hodnotu. Je to můj názor, pokud nestojíš o zpětnou vazbu, nedávej si sem komentáře, nebo na ně nereaguj.

    2 – Tvůj článek http://owww.cz/jsi-uznavany-clen-webtrhu-neco-bude-nejspis-spatne/, píšeš že jsi mohl pokračovat v MFA, udělal jsi LeagueSpy.com a bylo to tvé nejlepší podnikatelské rozhodnutí. Kdyby jsi poslouchal rady těch co ti říkali, že MFA v tvém podání není rozumný bussiness, mohl jsi se chválit s nějakým podobným webem a podnikatelským rozhodnutím už dřív.

    3 – Pokud v popisu, co by mě přišlo jako čtenáři zajímavé, v článku o reklamním banneru nevidíš radu, říkej tomu klidně honění ega, mě to netrápí.

    4 – Z pozice čenáře, který má názor na to o čem bych chtěl číst, nebo o čem by chtěl víc informací. Z pozice provozovatele obsahových webů. Z pozice člověka co si platí a zadává obsah pro své weby. … z tvého pohledu z pozice nulové, nejsem věhlasný novinář jako ty, nemám desítky komentářů pod svými články a jestli na to nemáš čas tak tenhle komentář holt smaž.

  13.  Petr Jeník dne 07.02.2012 v 11.43 hod.

    1 – Stojím o zpětnou vazbu k danému článku – nikoli o komentáře egohoničů a rankohoničů.
    2 – Dřív těžko. Důležitý je nápad. A těžko jsem mohl dříve dostat nápad. Kdy člověk nápad dostane, to prostě neovlivním. Plácl jsi opravdu velkou hloupost.
    3 – Rada tam opravdu není. Jen snůška hovadin. Pokud to tobě připadá zajímavé, napiš si to na svůj web.
    4 – Radíš z úplně špatných pozic. Je to stejné, jako bych já tobě radil, jak dělat weby s online hrama. Nemám s tím zkušenosti a proto ti v tom radit nebudu. Umíš to prostě líp a já nemám potřebu si mastit ego tím, že budu tvou práci kritizovat, aniž bych o ní věděl více než ty. Stejně tak ale nebudu psát ironické poznámky o tvém věhlasu a jiné kraviny.

    Každopádně tohle byl už opravdu poslední příspěvek mimo téma článku. Dohadovat se na této úrovni nemá fakt význam. Sám sobě se divím, že tyhle kraviny nemažu hned a ztrácím s nima čas. :(

  14.  georgejc dne 07.02.2012 v 12.23 hod.

    Tak já se trochu vrátim k tématu. Na webtrhu se co chvíli objevují poptávky na odkup jakýchkoliv webů, třeba i zanedbaných blogů. Pravděpodobně je poptávající chce použít na nějaký způsob prodeje odkazů atd. Nedal by někdo radu co s blogem kde je cca 5000 originálních článků, jak to využít, případně za jakou cenu prodat?

  15.  kenthanio web dne 07.02.2012 v 12.35 hod.

    No, měl jsem tady rozepsaný fakt dlouhý komentář o tom, že nějaká kalkulačka na velmi orientační odhad ceny by vymyslet šla. V podstatě jsem ale dospěl k tomu, že výsledek, který by vyplyvla, by mohl být klidně „Cena webu: 1 Kč až 1.000.000 Kč“ – tedy naprosto k hovnu. Je tam prostě tolik faktorů, že to v podstatě nelze objektivně určit.

    Možná lidé, co weby kupují, by si nějakou přibližnou kalkulačku udělat mohli, protože ví, jaké mají know-how, kontakty a jak si cení svého času. Pořád to ale nebude nic moc..

    Souhlasím tedy s tím, že „Web může ohodnotit nejlépe sám jeho tvůrce a provozovatel“

  16.  kenthanio web dne 07.02.2012 v 12.37 hod.

    georgejc: To ti sice neporadím, ale řeknu ti, co potřebujou vědět ostatní, aby mohli poradit oni:

    1) O čem ty články jsou? Jakou mají kvalitu? Jak vypadají?
    2) Využití se odvíjí od bodu jedna
    3) Cena se odvíjí od bodu 1 a 2

  17.  lupus dne 09.02.2012 v 9.31 hod.

    Pěkné, díky. Je někde návod jak zvýšit ranky na webu? Je nějaká finta fň? :)

  18.  Petr Jeník dne 09.02.2012 v 9.37 hod.

    Je to velmi jednoduché.
    Napiš si na papírek URL adresu webu, kterému chceš zvýšit ranky. Připrav si igelitový sáček, namletý kozí roh, šupinu z kapra, heřmánek a kořen mandragory. Papírek s URL adresou vlož do sáčku společně s dalšími ingrediencemi. Řádně promýchej a za úplňku pověs sáček uprostřed hlubokého lesa na třetí větev odspoda u toho nejkošatějšího stromu. Nahý pak tanči okolo.

    A nebo….. začni s linkbuildingem.

  19.  lupus dne 09.02.2012 v 17.09 hod.

    No nevím jsou weby, které mají odkazů po málu a PR 4. Viz. např. pujcka2000kc.cz a příkladů bych mohl najít více.
    btw. v receptu Ti chybí už jen hadí sliz ;)

  20.  Mirek Dárky a hračky pro každého dne 12.02.2012 v 18.38 hod.

    Poslední rok, dva mi příjde že přepočet té správné ceny je mantra webtrhu. Otázka je proč to tolik lidí uznává. Lidi asi mají rádi zjednodušení a toto je metoda jak může každý vypadat jako odborník.

  21.  Martin pouze doména na namedrive dne 06.10.2012 v 20.03 hod.

    Dobrý den,

    chtěl bych se zeptat, jak určit férovou cenu domény sharesprediction.com ?