Srp 10

Registrujte do katalogů svou konkurenci. Uškodíte jí a vy vyděláte

10.08.2011 v kategorii SEO. / Zobrazeno 5 402x / 31 komentářů

Registrace webů do katalogů vám může uškodit. Tvrdí to ti, které považujete za odborníky a dělají lepší SEO. Za tato tvrzení dostávají na diskusní fórech bodíky a těmi se dál a dál ujišťují o své nadřazenosti nad ostatními a to jim dává pocit, že každé další jejich vyteoretizované moudro je správné.

Katalogů internetových stránek jsou stovky a spíše tisíce a svého času se považovaly za nástroj pro snadné získání zpětných odkazů, které webům pomohou získat ranky a především jim pomohou k lepším pozicím ve vyhledávačích a tedy k přivedení návštěvníků a potenciálních zákazníků.

I já jsem kdysi své weby do katalogů registroval ve velké míře a kdyby se mi to vyplatilo, registroval bych je i teď, protože mají sice malý, ale pořád účinek.

A proč se mi to teď nevyplatí? Protože platit si registrátora, který by to udělal za mě, by mě vyšlo dráž, než jaký účinek tyto katalogy mají. Za registraci do jednoho katalogu odmítám platit byť i dvě koruny. Takovou hodnotu ten jeden odkaz nemá.

V případě, že bych své weby do katalogů registroval sám, vyšlo by mě to ještě dráž na čase, který bych tomu věnoval.

Tím ovšem registrování do katalogů neodmítám a rozhodně netvrdím, že vašim webům může uškodit.

Názory SEO specialistů o naprosté nefunkčnosti či dokonce negativním účinku odkazů z katalogů odmítám.

Pojmy BADLINK či BADRANK (špatný odkaz či špatný rank) jsou nesmyslné pojmy, které kdyby skutečně existovaly, způsobily by jediné, a to nekalý konkurenční boj mezi provozovateli webových stránek.

Žádný odkaz na vaše stránky a to odkudkoli vám nemůže uškodit a to ani z linkfarmy, z porno či warez webů.

Kdyby tomu tak bylo a existovaly by i prokazatelné výsledky tohoto efektu, objevovaly by se nejen na webtrhu, ale i na mnohých jiných místech poptávky po registracích do katalogů nikoli vlastích webů ale webů konkurence. Linkbuildeři by pak ke stávající činnosti nákupu a výměně odkazů pro vlastní weby nakupovali i BADLINKY pro konkurenci.

Už jste někdy viděli inzerát ve znění „poptávám registraci do katalogů pro svou konkurenci“ nebo „nakoupím za vaše peníze odkazy pro váš konkurenční e-shop“ ?

Jistě že neviděli. Protože to tak prostě nefunguje a to je další důkaz o tom, že vyteoretizovaná moudra novodobých SEO šamanů jsou jen ničím nepodložené bláboly.

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:

DOPORUČUJI: Objednejte si webhosting se slevou 50% (slevový kód: WWW50)

Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.


31 komentářů / Registrujte do katalogů svou konkurenci. Uškodíte jí a vy vyděláte

  1.  Jan Tichý web dne 10.08.2011 v 9.48 hod.

    Než začnu kritizovat a zpochybňovat koncept badranku, tak bych si měl nejdřív někde přečíst, o co vlastně jde a jak vlastně funguje…

  2.  Vembl web dne 10.08.2011 v 9.54 hod.

    Jj badrank a podobné věci se dnes opravdu hodně řeší. Nic takového samozřejmě nemůže existovat, protože by se na Google začala valit spousta žalob, apod. Jde o to, že Google může penalizovat za něco co mohu ovlivnit (tedy pokud si přidám na svou stránku odkaz na péčko nebo warez), ale naopak nebude penalizovat za něco co nemohu ovlivnit (masivní registraci do katalogů, apod.). Spíše ty odkazy bude ignorovat. Tyhle teorie „SEO expertů“ jsou založeny na tom, že mocný G tyhle odkazy dokáže vyfiltrovat a odhalit a pokud na nějaký web vedou jenom takové nekvalitní odkazy, tak nikdy žádnou dobrou pozici nedosáhne. Pokud ale mám normální web a vedou na něj kromě těch nekvalitních i nějaké kvalitní odkazy a trochu se o tom webu mluví na sociálních sítích, apod. mohou tyto nekvalitní odkazy trochu (byť málo) pomoci. Ale to jsme zase u toho jak se má SEO dělat – získávat odkazy z různých zdrojů a ne jen z nějakých PR a link farem.

  3.  Petr Jeník dne 10.08.2011 v 9.54 hod.

    Jan Tichý: Tak nás pouč. Budeme moc rádi a pokud to nebude jen další teoretické ničím nepodložené moudro, svou chybu klidně uznám.

  4.  petr web dne 10.08.2011 v 9.56 hod.

    No já souhlasím s tím, že žádný odkaz nemůže škodit. Potom by bylo opravdu snadné shodit konkurenci. Druhá věc je ovšem, že pokud JÁ odkazuju byť z kvalitního webu na ne moc košér stránky, tak já můžu uškodit sám sobě.

  5.  - dne 10.08.2011 v 10.01 hod.

    No tam se jedná o to, že si pokazíte hned na začátku svůj odkazový profil.A u googlu je tohle důležitý. Jinak si třeba 2 roky téměř neškrknete.

    Takže masivní registrace do katalogů může někdy spíše uškodit. (u google, u seznamu se to neděje).

  6.  Tomáš Břinčil web dne 10.08.2011 v 10.01 hod.

    @petr Citation needed.

  7.  Vembl web dne 10.08.2011 v 10.03 hod.

    Jan Tichý: Víte Honzo já si myslím (a neříkám to ve zlém, jen na základě mých mnoha negativních zkušeností se SEO optimalizátory různého kalibru…), že celé SEO je jedno velké pokrytectví. Jeden tábor opovrhuje katalogy, pr weby, diskuzními fóry a hlásá linkbaiting a kvalitní obsah, přitom ale ti samí SEO specialisté se pak živí prodejem odkazů a pro své klienty odkazy tajně nakupuje na cizích webech a porušuje tak pravidla vyhledávačů stejně jako ti, kdo se snaží manipulovat s výsledky vyhledávání získáváním odkazů z linkfarem. Pak se vynořují věci jako je badrank a různé jiné konspirační teorie. Potíž je v tom, že dokud bude princip vyhledávání založen na zpětných odkazech, tak prostě nikdy nemohou být výsledky vyhledávání přirozené. Vždycky to bude jen boj o prachy.

    Do budoucna to podle mě dopadne tak, že obsahově hodnotné a rozsáhlé weby budou mít navrch (to platí už dnes – čím starší tím lepší, čím rozsáhlejší web tím lepší, čím unikátnější obsah tím lepší, apod.) a zpětné odkazy ještě více ztratí na váze.

  8.  Unikátní PR články web dne 10.08.2011 v 10.25 hod.

    Téměř ve všem s tebou souhlasím, „badlink“ je blbost. Ale „badrank“ ne.
    Badrank se dá vysvětlit jako negativní ohodnocení, které dostane stránka, jež odkazuje na jinou „špatnou“ stránku. Pokud odkážeš na stránku s malware, badrank se přenese, protože umístění odkazu jako webmaster můžeš ovlivnit (tuším, že když se tam dá nofollow, badrank se nepřenáší).

  9.  Jan Tichý web dne 10.08.2011 v 12.12 hod.

    „Tak nás pouč. Budeme moc rádi a pokud to nebude jen další teoretické ničím nepodložené moudro“

    Badrank je obecný princip, kdy stránce může ublížit, pokud odkazuje na nějaký závadný web. Je tedy blbost předpokládat, že bych mohl dobře mířenými odkazy likvidovat konkurenci, protože u badranku nejde o to, kdo na danou stránku odkazuje, ale kam daná stránka odkazuje. Jde to prostě jakoby „proti proudu“ většiny ostatních běžných ranků. Čili je to něco, co je plně v režii a kompetenci vlastníka webu.

    Je tedy naprosto správně (s jednou výhradou), pokud píšeš, že „žádný odkaz na vaše stránky a to odkudkoli vám nemůže uškodit a to ani z linkfarmy, z porno či warez webů“. Nicméně pokud naopak já ze své stránky odkážu na nějakou linkfarmu, porno či warez, tak už mi to ublížit může.

    Ta jedna výhrada a výjimečná výjimka se týká masivních linkfarem, kde se opravdu může stát, že pokud ostatní indicie dostatečně vedou k tomu, že vlastník webu podporovaného linkfarmou v tom má prsty (například stejný subjekt registrátora domény apod.), tak i když daný web zpátky neodkazuje, tak stejně dostane ban. Ovšem to už není otázka badranku, alébrž klasického ručního banu.

  10.  Jan Tichý web dne 10.08.2011 v 12.15 hod.

    „Vembl: Jde o to, že Google může penalizovat za něco co mohu ovlivnit (tedy pokud si přidám na svou stránku odkaz na péčko nebo warez)“

    A přesně tohle je badrank. Nic víc, nic méně.

    „ale naopak nebude penalizovat za něco co nemohu ovlivnit (masivní registraci do katalogů, apod.). Spíše ty odkazy bude ignorovat.“

    Přesně tak to funguje, takovéhle odkazy se ignorují nebo berou jenom s velmi malou vahou. Nikdy mi ovšem nemůžou ublížit, nanejvýš mi nepomohou.

    „mocný G tyhle odkazy dokáže vyfiltrovat a odhalit a pokud na nějaký web vedou jenom takové nekvalitní odkazy“

    Ano, to dokáže a nemusí být až tak moc mocný. Počítání a usuzování v rámci odkazového profilu je algoritmicky poměrně triviální záležitost.

  11.  Jan Tichý web dne 10.08.2011 v 12.27 hod.

    „Vembl: Jeden tábor opovrhuje katalogy, pr weby, diskuzními fóry a hlásá linkbaiting a kvalitní obsah, přitom ale ti samí SEO specialisté se pak živí prodejem odkazů“

    A není to všechno způsobeno jen tím, že každý se snaží slyšet a vnímat všechno černobíle? Jenže ono to není černobílé. A skutečně platí, že linkbaiting a kvalitní obsah je správná cesta, která je dlouhodobě zdaleka nejlevnější a nejefektivnější. Ale pak je tu ještě často potřeba vykrývání krátkodobých cílů a nedokonalostí vyhledávačů. Ale jen na krátkodobých taktických metodách nikdy dlouhodobý úspěch nevystavíte.

    „Potíž je v tom, že dokud bude princip vyhledávání založen na zpětných odkazech, tak prostě nikdy nemohou být výsledky vyhledávání přirozené. Vždycky to bude jen boj o prachy.“

    Boj o prachy to bude mezi weby vždycky. Ale z hlediska vyhledávačů jde o to najít nejlepší kritérium, podle kterého hledat. To kritérium teoreticky existuje – je to kombinace relevantnosti k zadanému dotazu a skutečné návštěvnosti ze všech zdrojů kromě fulltextových vyhledávačů (popularity).

    Bohužel skutečnou návštěvnost fulltexty neznají a nikdy znát nemohou, takže tenhle teoretický přístup padá a vyhledávač si tak musejí vypomáhat nějakou pomocnou metrikou. A doposud s tím i přes všechny překážky nejvíc korelují právě zpětné odkazy, dnes normalizované nějakým očištěním. Výhledově se očekává, že by s tím mohla výborně korelovat data naměřená v sociálních sítích, která by pak, pokud se to ověří, mohla z velké části klasickým zpětným odkazům v nahrazení ukazatele skutečné návštěvnosti sekundovat.

    „obsahově hodnotné a rozsáhlé weby budou mít navrch a zpětné odkazy ještě více ztratí na váze“

    S tím si dovolím nesouhlasit, viz výše – optimální řazení je dáno kombinací relevance a návštěvností/popularity. Vy to zase otáčíte do černobílého „buď onpage, anebo offpage“. Jenže obojí je důležité a vzájemně nezastupitelné. Takže jak už jsem napsal, daleko pravděpodobněji bude docházet k částečnému nahrazení odkazů nějakým jiným dostatečně velkým a vypovídajícím suplementem faktoru skutečné návštěvnosti, například daty ze sociálních sítí.

  12.  Jan Tichý web dne 10.08.2011 v 13.15 hod.

    A ještě jedna poslední poznámka k badranku – i kdyby třeba opravdu neexistoval, tak mi špatně míření odchozí odkazy z mého webu mohou i tak ublížit oproti situaci, kdy bych odkazoval na dobré weby či na vůbec žádné. Odpověď na to, proč tomu tak je, nechám na vás :) .

  13.  Petr Jeník dne 10.08.2011 v 13.17 hod.

    Jan Tichý: Pořád tomu tvému sáhodlouhému povídání nerozumím. Lépe řečeno nevím, proč to píšeš. Já tvrdím, že mému webu nemohou ublížit odkazy z penalizovaných webů s badrankem a ty mi vysvětluješ, že já nemám odkazovat na špatné weby. O tom já jsem ale nenapsal ani řádek.
    Kdybych psal že „mému webu neublíží žádné odkaz, ať jej ze svého webu směřuji kamkoli“ tak budou tvé argumenty správné a na místě.
    Tohle mi připadá, jako bych já napsal, že „jablko je sladké“ a ty si se se mnou začal dohadovat o tom, že nemám pravdu, protože „citrón je kyselý“.
    Jeden mluvíme o voze a druhý o koze.

  14.  Jan Tichý web dne 10.08.2011 v 13.40 hod.

    Já popravdě Tvé linii také nerozumím. Napsal jsi článek, ve kterém píšeš o tom, že je sladké jablko, z čehož usuzuješ, že citrón neexistuje.

    (Neboli napsal jsi článek o odkazech z penalizovaných webů a tvrdíš v něm, že pojem BADRANK je nesmysl, který vůbec neexistuje a že je to jenom vyteoretizované moudro.)

    Já jsem Ti napsal, že citrón existuje, že je kyselý a že se sladkým jablkem narozdíl od Tvé chybné úvahy nijak nesouvisí.

    (Neboli popsal jsem, jak funguje badrank, že existuje, že vůbec nesouvisí s příchozími odkazy. A že je tedy nesmysl, pokud z toho, že nesouvisí s příchozími odkazy, ve svém článku vyvozuješ, že badrank vůbec neexistuje.)

    Jediný, kdo tu nepřípustně míchá kozy a vozy, jsi Ty. Já se je právě naopak od začátku snažím velice důsledně oddělit.

    Takže řekněme si to otevřeně – ten článek je blábol.

  15.  Petr Jeník dne 10.08.2011 v 14.13 hod.

    Jé – tak já už to chápu. Ty máš od samého začátku pocit, že já nevím, co pojem BADRANK znamená a snažíš se mi to tu vysvětli.
    Já ale vím co to znamená a příště tedy, až nějaký diskutabilní výraz použiju, tak to pro natvrdlé vysvětlím rovnou co znamená.
    Z kotenxtu článku je myslím celkem jasný, co popisuju a tedy to, že ani odkaz ze stránky s Badrankem nemůže mé stránce uškodit.
    Nevím, zda jsi to opravdu špatně pochopil, nebo zda jen takto hloupě slovíčkaříš záměrně.
    Tak tedy polopaticky pro natvrdlíky v čela s Janem Tichým: Pojem Badrank existuje, jen vám to může být úplně ukradený, když na žádné takto postižené stránky nebudete odkazovat. Když z Badrankem postižených stránek bude vést odkaz na vás, neznamená to pro vás nic špatného.
    Každému, koho tedy obrat BADRANK NEEXISTUJE zmátl se omlouvám. Příště budu psát tak, abyste to i vy pochopily.

    Jo a co se nazvání článku blábolem týká, kdybych napsal samotnou frázi BADRANK NEEXISTUJE, byl by to blábol opravdu. Ovšem v kontextu ve kterém jsem tuto možná trochu nešťastou frázi použil, je to myslím v pořádku.
    Podle tvé logiky, tedy odsouzení článku kvůli tvému nepochopení mé myšlenky bych já teď o tobě mohl říci, že souhlasíš s tím, že vkládání odkazů do katalogů může uškodit mému webu. Vím že si to nemyslíš, ale napsal jsi to. Napsal jsi „ten článek je blábol“, ale ten článek je o tom, že odkazy z katalogů mi ublížit nemohou.

  16.  bsteeer dne 10.08.2011 v 14.31 hod.
  17.  petr web dne 10.08.2011 v 14.41 hod.

    Příště budu psát tak, abyste to i vy pochopily. :-) Vy natvrdlíky?

  18.  Petr Jeník dne 10.08.2011 v 14.51 hod.

    Já vím, že ani Jan Tichý ani ostatní natvrdlíci nejsou. Jen ho ze sebe nejspíš dělá a snaží se slovíčkařit, aby dokázal, že on pravdu má a já ne.
    Ano má pravdu. Citrón je opravdu kyselý. To ovšem neznamená, že já pravdu nemám, když tvrdím, že jablko je sladké :D

  19.  petr web dne 10.08.2011 v 15.19 hod.

    No já spíš myslel to „y“ na konci…

  20.  Petr Jeník dne 10.08.2011 v 15.28 hod.

    Jééé – to neřeš. Já tam házím y/i podle speciálního jeníkovského gramatického algoritmu který funguje na principu náhody :D

  21.  finance web dne 10.08.2011 v 19.15 hod.

    Petře, stát si za vědomou blbostí je horší, než tu chybu přiznat. Z toho článku opravdu nevyznívá to, že víš, co je badrank, protože jinak bys tam takovou botu nenapsal. Come on.

  22.  Petr Jeník dne 10.08.2011 v 19.38 hod.

    Vždyť jsem už přiznal, že má formulace BADRANK NEEXISTUJE byla nešťastná. Badrank existuje, vím co ten pojem znamená, ale tenhle článek jsem je o tom, že Badrank cizích stránek vám nemůže uškodit ani tehdy, pokud z těchto stránek na váš web vede odkaz. Příště se podobně diskutabilním formulacím budu muset vyhnout, protože jak se zdá, moje „obliba“ mezi SEO šamany stoupá (a já se tomu nedivím) a dají mi vyžrat každé slovíčko.

    Zkus si představit, že odstavec, kde je zmíněný pojem BADRANK vypadal následovně:

    „Pojem škodlivý odkaz ze stránek postihnutých BADRANKEM je nesmysl, který kdyby skutečně existoval, způsobil by jediné, a to nekalý konkurenční boj mezi provozovateli webových stránek.“

    Přesně tak jsem to myslel a protože jsem se bohužel vyjádřil trochu nešťastně, nahnal jsem vodu na mlýn těm, kterým šlapu na kuří oka a protože nemají věcné argumenty, pouštějí se do mě s radostí i přestože vědí, jak jsem to myslel. A já vím, že to vědí. Nejsou to žádní blbci.

  23.  finance web dne 10.08.2011 v 19.49 hod.

    No, hádat se s tebou nebudu, ale stejně si myslím, že člověk, který pojmu badrank rozumí, takový nesmysl prostě nenapíše. :D

    Každopádně právě proto, že jsi takový bulvárník a rýpáš do všeho kolem sebe, by ses měl sám vystříhat různých podobných formulací (nebo si aspoň nastudovat to, o čem píšeš :D :D :D ) a případně se kouknout i do pravidel pravopisu na y/i (vzory podstatných jmen), abys nedal šanci ostatním tě kritizovat – zvlášť, když se nebojíš přít se s lidmi typu Jan Tichý apod. ;)

  24.  Petr Jeník dne 10.08.2011 v 20.02 hod.

    Pokud mě budou kritizovat za i/y je mi to fuk.
    A dohadování mě baví :)
    A s panem Tichým obzvlášť. Dohadovat se s volem není zábavné ani trochu. Volovi brzy dojdou argumenty a z věcné diskuse se dostaneme právě k i/y. Když ale proti mě stojí Jan Tichý, Plaváček nebo Michal Kubíček, fakt mě to baví a je to myslím i poučný pro ostatní.
    Je to jako ping pong. Hraju ho opravdu rád. Když ale hraju proti špatnému soupeři, tak mě to nebaví.
    Musím mí vyrovnaného, nebo ještě lépe, lepšího soupeře než jsem já. Pak mě to opravdu baví a užívám si to.

  25.  Pixit web dne 10.08.2011 v 23.41 hod.

    24. Petr Jeník: … ale jinak je to prakticky o hovnu od nadpisu až po 25.

  26.  rawat web dne 11.08.2011 v 0.16 hod.

    Nečítal som všetky komenty, tak hádam po niekom neopakujem.

    Tak v skratke- je rozdiel medzi spamom a budovaním odkazov.
    Nie je možné, aby google penalizoval web za pár desiatok/stoviek odkazov z katalógu.
    Google penalizuje spam a automaticky generované tisícky odkazov.

  27.  Jan Tichý web dne 11.08.2011 v 8.32 hod.

    Petr Jeník: Diskuzi o badranku bych tedy uzavřel tím, že a) já nejsem schopen pochopit psané slovo, b) Ty nejsi schopen písemně vyjádřit své myšlenky, c) Ty ses zrovna před chvílí dozvěděl, co je badrank, ale nemůžeš to veřejně připustit. Přičemž se neshodneme, která z těchto variant je správně.

    Pojďme tedy k samotné podstatě Tvého článku. Pokud jsem to tedy aspoň na podruhé pochopil správně, tak jsi článek napsal proto, že zpochybňuješ tvrzení SEO konzultantů, že „Registrace webů do katalogů vám může uškodit“, a v článku se snažíš ukázat, že tomu tak není. Takže se ptám – kdo tohle kde tvrdí? Koho zpochybňuješ? Můžeš prosím odkázat na konkrétní zdroj?

  28.  Petr Jeník dne 11.08.2011 v 8.52 hod.

    Tak třeba tady: http://webtrh.cz/148264-smysluplnou-registraci-katalogu?p=687628&viewfull=1#post687628

    Plaváček stejně tak trochu nešťastně použil pojem Badrank v diskusi o vkládání odkazů do katalogů. Vím že on ví, co Badrank znamená. Nebudu s ním proto slovíčkařit. Vím co měl na mysli, ale stejně jako já v tomto článku, se prostě špatně vyjádřil.

    A mimochodem v tvém výčtu bodů chybí ještě d) Vajádřil jsem se trochu nešťastně a nahnal tak bohužel vodu na mlýn těm, kteří neumějí argumentovat jinak, než slovíčkařením.

    Mimochodem přesně tak, jak ty se snažíš prasit mě tady, já bych mohl prasit velkého SEO guru Plaváčka u toho zmiňovaného tématu. A dělám to? Nedělám. Mluvím raději k tématu, kterého se celá věc týká.

  29.  Jarda F. web dne 11.08.2011 v 15.45 hod.

    Zdravím. Ani jsem netušil, kolik vášně a diskuze můj příspěvek na blog a následná diskuze na webtrhu vyvolá :-) . Ale to je dobře. Dovoluju si tu proto zveřejnit odkaz na druhou část mého testu katalogů vytvořených za účelem hromadné registrace: http://www.blabol.cz/hromadna-registrace-do-katalogu-je-zbytecna-investice-2-dil/.

    Uvádím tam další výsledky a to i jmenovitě u sledovaných katalogů.
    Co se diskuze o badranku na webtrhu týká, tak bych chtěl upřesnit, že tu nerozpoutal Plaváček, spíš jsem mu to nechtěně podstrčil já. Plaváček hovořil o riziku „špatného a nedůvěryhodného základu odkazového profilu“, o badranku jsem začal já. Mezi „špatným profilem“ a badrankem je rozdíl, ale výsledek je asi stejný.
    Já jsem svoji definici „špatného a nedůvěryhodného základu odkazového profilu“ zkusil na webtrhu vysvětlit a taky jsem ji zmínil i v samotném příspěvku na Blábolu. Stručně shrnuto – u nových webů bez jiných odkazů je rizikové dělat registraci do katalogů pochybné pověsti.
    Na závěr dodávám, že jsem neměl v úmyslu škodit registrátorům (ostatně jejich přístup jsem hodnotil pozitivně) ani jsem nechtěl poškodit konkrétní katalogy. A celé to mělo být o tom, jestli má vůbec cenu investovat do toho ty peníze (a čas).
    Jarda F.

  30.  Bultas web dne 11.08.2011 v 23.40 hod.

    „Pojmy BADLINK či BADRANK (špatný odkaz či špatný rank) jsou nesmyslné pojmy, které kdyby skutečně existovaly, způsobily by jediné, a to nekalý konkurenční boj mezi provozovateli webových stránek.“

    naprosto chápu reakci Jana Tichého.

  31.  Petr Jeník dne 12.08.2011 v 6.24 hod.

    Smysl tohoto mého tvrzení jsem vysvětlil v komentářích a úplně mě fascinuje, jak někdo dokáže přehlížet to, co se mu nehodí a naopak podtrhnout to, co se mu do krámu hodí, aby dokázal svou „pravdu“. :D
    Takové menší pojednáno o pravdě jsem napsal tady: http://owww.cz/pravdu-nemam-nikdy-bojim-se-ji-a-kdyz-mi-ji-nekdo-rekne-odmita-ji/



Štítky: , , , , , , , ,