18 komentářů

  1. 
    Lukáš Pítra web dne 07.05.2012 v 10.54 hod.

    Souhlasím s tím, že „přirozené“ aktivity jsou v tomto případě přínosem a v souladu se základní filosofií SEO, kterou v Čechách řada odborníků praktikuje. Myslíte si ale, že jen podobně pohodový přístup by sám o sobě byl průchodný a dlouhodobě udržitelný např. u e-shopu se stamilionovými obraty v konkurenčním segmentu?

  2. 
    Josef Řezníček SEO dne 07.05.2012 v 12.01 hod.

    Je to pravda. Nedávno jsme dodělali mikrostránku pro klienta. Jde o magazín plný zajímavých věcí. Kvalitní obsah byl bez velkého linkbuildingu po měsíci ohodnocen PR3 a přichází na něj přesně cílená návštěvnost.

  3. 
    Inwebstor web dne 07.05.2012 v 12.55 hod.

    Výborně napsáno – tomuhle říkám rozumný přístup k „SEO“ a je škoda, že spousta lidí v tom hledá zbytečné složitosti.

    Nejlépe je to vidět u těch odchozích odkazů. Spousta lidí si syslí „link juice“ a téměř se bojí odkázat někam jinam.

    Já naopak odchozími odkazy nešetřím a odkážu rád na cokoli, co je relevantní k tématu …

    Dokonce mám pocit (ač to nemohu podložit čísly), že když text odkazuje na další kvalitní texty, které souvisejí s tématem, tak to má dokonce pozitivní vliv na pozice (dalo by se to nazvat forwardlinking, neboli dopředné odkazy :-))

    Když se nad tím zamyslíte, tak koncept „link juice“ je vlastně naprostá kravina, která jde proti principům webu.

  4. 
    Lydie Svatební oznámení dne 07.05.2012 v 14.36 hod.

    Nebude lepší učit se SEO od lidí, co tomu opravdu rozumí a své SEOčachry dělají tak, aby vypadaly úplně bezelstně?
    Tak totiž dělají SEO ti, co tomu opravdu rozumí. Můžou pak psát po zdech „Dělejte weby pro lidi, ne pro vyhledávače a výsledky se dostaví!“. Dostaví se ale houby, pokud se tomu nenápadně nepomůže.
    Já osobně nevěřím tomu, že Fidel neví, co dělá.

  5. 
    frances Trh sociální inzerce dne 07.05.2012 v 14.45 hod.

    Pravda pravdoucí, samozřejmě nejlepší je pokud máš k webu vztah a chceš ho budovat přirozenou formou. Důležitost sociální trafficu a linkbuildingu roste každým dnem, takže bych řekl že to i v případě tohoto projektu bude mít podstatnou váhu.

  6. 
    Fabulator Agregátor blogů dne 07.05.2012 v 15.17 hod.

    Tak SEO je o tom chovat se přirozeně. Navíc v něm panuje tolik polopravd a mýtů, že ona neznalost není až tak od věci. Všichni se domnívají, předpokládají a myslí si…

  7. 
    Plaváček web dne 07.05.2012 v 15.49 hod.

    Mno jo, kdysi jsem měl těžkou při s Markem Prokopem, když jsem sepsal tohle: http://www.zdrojak.cz/clanky/kaslete-na-seo-nema-to-cenu/. Každopádně, i ty se, Petře, pohybuješ na hraně. SEO není magie, ale zatracovat ho úplně také není správná cesta. Jenom ho musíš pochopit do hloubky. To v Čechách umí málokdo.

  8. 
    Petr Jeník dne 07.05.2012 v 16.12 hod.

    Nepohybuju se na hraně. SEO nezavrhuju – naopak. Jen se budu učit od těch nejlepších, což v tomto případě znamená, že se učím předstírat přirozenost od těch, kteří odkazy získávají skutečně přirozeně.

  9. 
    Plaváček web dne 07.05.2012 v 16.16 hod.

    Jistě. Jenže – odkazy jsou jenom součástí oboru SEO, a troufám si říci, že zdaleka ne tou nejdůležitější 🙂

  10. 
    Petr Jeník dne 07.05.2012 v 16.47 hod.

    Dnes máš rejpavou? 😀
    Myslím že víš, že vím, že SEO != odkazy a že ani v té větě výše jsem to tak nemyslel a vlastně to tak ani nevyznívá, ale
    já na dohadování bohužel dnes nemám čas. Škoda. Mohlo by to být celkem zajímavý. Snad jindy.

  11. 
    Michal Kubicek klikni tady dne 07.05.2012 v 18.00 hod.

    A proto nasim klientum vysvetluji, ze i nofollow odkaz ve tvaru www adresy nebo klikni tu, maji smysl.

    PS: pokud ted nejaky rejpal vytahne z mych knizek pravy opak, pak vezte, ze to je jen potvrzeni toho, ze SEO se proste v case meni, stejne jako se meni zpusob hodnoceni odkazu vyhledavaci…

  12. 
    Tomáš dne 08.05.2012 v 9.14 hod.

    No ono je to sporné. Ale přijde mi, že tyhle stránky o sportovním sázení jsou většinou prorostlé reklamou, automatickými texty apod. Tenhle web naproti tomu vypadá udržovaně a smysluplně. A pokud jsou ty texty originálně psané, tak tím asi tráví dost času, což mu nevadí, protože se jedná asi o jeho koníček.

    Alfou a omegou je dnes myslím kvalitní obsah na webu. Což většinou splňují právě blogy. K některým webům se ovšem kvalitní obsah vytváří dost obtížně. Hlavně k těm reklamním, firemním apod.

    Obecně si nemyslím, že autoři takových webů, jako jsou blogy mají nouzi o návštěvnost, pokud píšou smysluplně o zajímavých věcech. Problém návštěvnosti se většinou řeší u jiných webů.

  13. 
    Doomm Bižutéria dne 08.05.2012 v 10.11 hod.

    Principiálne je to tak – vyhľadávače sa snažia prispôsobiť vyhľadávanie ľuďom a teda vyhľadávať tak, ako by to robil človek, ktorý by poznal všetky stránky na webe a chcel by práve použiť tú, ktorú potrebuje. Aj preto SEO neznamená nič viac a nič menej, ako optimalizáciu pre človeka. A ktorý web je dostatočne pre záujemcu zaujímavý? Napríklad ten, ktorý má dostatok rôznych odkazov rôznej kvality s rôznymi popiskami. Existujú samozrejme ďalšie a ďalšie faktory

  14. 
    Vladimír Přichystal Přichystalovi dne 08.05.2012 v 10.55 hod.

    Když člověk umí psát, má velkou výhodu. Málokdo je ale tak talentovaný, aby ho napadlo dělat vnitřní prolinkování a opravdu smysluplné titulky a popisy webu. Věřím, že se dá dělat dobře SEO bez znalosti tohoto oboru, ale když člověk SEO rozumí, jde to ještě líp. 😉

  15. 
    Lukas Podnikání na netu dne 08.05.2012 v 14.06 hod.

    Když už je tu řeč o SEO a tedy o návštěvnosti z přirozeného vyhledávání, tak by mě spíše zajímala tahle stránka návštěvnosti, protože tenhle web tipuju spíše na pravidelné návštěvy ze čteček a zadávání adresy případně hledáním přímo přezdívky tipéra.

  16. 
    Václav Bartoš dne 09.05.2012 v 19.40 hod.

    Ahoj Petře, oni to jsou i odkazy z TOPlistu (je vy výpisu, kde je GPR 5 Srank 30), na ty se dost často zapomíná a samozřejmě, když ho nalinkuješ z TIPfora (GPR 3 Srank 60), hned mu poskočí rank. Mně se líbí, že pojímáš článek tak, že se od něj učíš a přitom o existenci něčeho jako TOPlist asi nemá ani šajnu kluk jedna ušatá. Rozhodně s tím webem má na GPR 4 Srank 50. Musí na něj ale odkázat ještě víc kvalitních webů.

  17. 
    jedy blog dne 17.05.2012 v 7.26 hod.

    „Z toho usuzuji, že odkazy z blogger.com jsou velmi kvalitní a google jim přikládá v rámci tkvění na přirozenost velkou váhu.“
    – Po updatu Googlu si hodně lidí všimlo, že posílili zpětné odkazy z velkých blogovacích webů jako je blogger, wordpress(.com) atd., viz. http://jlforums.com/search-engine-optimization/kill-the-penguin-piggyback-off-of-domains-with-lots-of-authority/

  18. 
    Michal Zuber web dne 21.05.2012 v 20.44 hod.

    Dobry clanok na zamyslenie.
    Z mojho pohladu tam velku rolu zohral obsah, ludi to chytilo.
    Su temy, s ktorymi netreba tolko pracovat, lebo ludi to zaujima, tazsie je nezazivne spestrit, napr. nedavno som riesil eshop http://www.bidet-shower.eu/
    jednoducho produkty, ktore malo ludi hlada, lebo ako ja zo zaciatku, nevie co to je.
    Ci napriklad dnes boli za mnou z http://www.bambu.sk/ ohladom SEO, co by som im vedel poradit, pomoct pre podporu predaja cez internet.
    Pozeral som niektore kategorie v Adwords Keyword Tool, ale navstevnosti minimalne + konkurencia, nemaju to lahke.
    Pocas komunikacie som mal dojem, ze si myslia, ze im poviem nejaky mega super tip a budu mat objednavok neurekom.