Kvě 7

Učte se SEO od těch, kteří vůbec netuší, že nějaké SEO vůbec existuje

07.05.2012 v kategorii SEO, Zajímavosti. / Zobrazeno 9 517x / 18 komentářů

Přirozenost. To je to, oč jde. Nic víc, nic míň. „PřeSEOvané“ weby mají u vyhledávačů menší šanci na úspěch než weby lidí, kteří vůbec netuší, co to SEO je. Mluví se o tom pořád, ale málokdo umí dělat SEO opravdu přirozeně. Vlastně kdo to dělá cíleně, tak to nebude dělat přirozeně nikdy. A proč to znova opakuji, když o tom už bylo napsáno tolik článků? Protože mám o tom konečně opravdový důkaz.

Tímto důkazem budiž web Castrof.eu. Nedávno jsem o něm psal jako o geniálním podpůrném webu druhé generace. Tento blog vznikl začátkem února a je to tak přesně tři měsíce, co funguje.

A ejhle. Srank 40, Page Rank hned po první přepočtu vyskočila na trojku a návštěvnost už teď po třech měsících provozu pravidelně překračuje 1000 návštěv za den.

V čem tkví úspěch? Právě v té přirozenosti. Webu jsem trochu pomohl odkazem z TipFóra a myslím i solidní úpravou šablony kvůli jakési vnitřní optimalizaci webu (onpage faktory), ale nijak jinak jsem se o web nestarat. Odkazy z venku si zajišťuje provozovatel toho webu. Žádné nakupování odkazů, žádné katalogy, žádné PR články, žádné RSS agregátory, žádné PPC…… prostě nic, co by nebylo přirozené.

Jediné, co dělal byla výměna odkazů s tématicky spřízněnými weby jak v sidebaru, tak v sekci partneři. A kromě toho i odkazy z tématických diskusních fór a to na své příspěvky, na podstránky či v podpisech a ve svých profilech na těch fórech. Dále pak linkuje své články z Facebooku.

Já teď jen trochu zanalyzuji jeho „práci“.

– vyměňoval odkazy naprosto přirozeně. Vůbec nekoukal na ranky, ale především na návštěvnost webů. Ani netuší, že ty odkazy slouží i jako „krmivo pro roboty“. Jde mu prostě jen o to, aby z těch odkazů lidi přišli na jeho web.

– spousta vyměněných odkazů je i s weby na subdoménách. Především na blogovacích systémech, kde prim hraje googlovský blogger.com. Z toho usuzuji, že odkazy z blogger.com jsou velmi kvalitní a google jim přikládá v rámci tkvění na přirozenost velkou váhu.

odkazuje kamkoli co ho zajímá. Když ho něco zaujme, hodí odkaz do sidebaru nebo do článku. Hlavu si s tím naprosto neláme. Nekouká na to, zda mu náhodou nějakým odkazem uteče síla jeho webu.

– ve fórech jednou odkazuje na www variantu, jindy na variantu bez www. Někdy z nějakého slovního spojení, které ho zrovna napadne, jindy prostě jen napíše adresu. Někdy odkáže na homepage, jindy na nějakou podstránku svého webu.

– totéž u odchozích odkazů. Neřeší, zda odkazovat z nějakého klíčového slova. Dává to do článků jak ho to zrovna napadne

Je toho více, co musím ještě zanalyzovat abych se to mohl také naučit. Každopádně je skvělé vědět, že se musím učit SEO od někoho, kdo vůbec netuší, že nějaké SEO vůbec existuje 😀

 

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.


18 komentářů / Učte se SEO od těch, kteří vůbec netuší, že nějaké SEO vůbec existuje

  1.  Lukáš Pítra web dne 07.05.2012 v 10.54 hod.

    Souhlasím s tím, že „přirozené“ aktivity jsou v tomto případě přínosem a v souladu se základní filosofií SEO, kterou v Čechách řada odborníků praktikuje. Myslíte si ale, že jen podobně pohodový přístup by sám o sobě byl průchodný a dlouhodobě udržitelný např. u e-shopu se stamilionovými obraty v konkurenčním segmentu?

  2.  Josef Řezníček SEO dne 07.05.2012 v 12.01 hod.

    Je to pravda. Nedávno jsme dodělali mikrostránku pro klienta. Jde o magazín plný zajímavých věcí. Kvalitní obsah byl bez velkého linkbuildingu po měsíci ohodnocen PR3 a přichází na něj přesně cílená návštěvnost.

  3.  Inwebstor web dne 07.05.2012 v 12.55 hod.

    Výborně napsáno – tomuhle říkám rozumný přístup k „SEO“ a je škoda, že spousta lidí v tom hledá zbytečné složitosti.

    Nejlépe je to vidět u těch odchozích odkazů. Spousta lidí si syslí „link juice“ a téměř se bojí odkázat někam jinam.

    Já naopak odchozími odkazy nešetřím a odkážu rád na cokoli, co je relevantní k tématu …

    Dokonce mám pocit (ač to nemohu podložit čísly), že když text odkazuje na další kvalitní texty, které souvisejí s tématem, tak to má dokonce pozitivní vliv na pozice (dalo by se to nazvat forwardlinking, neboli dopředné odkazy :-))

    Když se nad tím zamyslíte, tak koncept „link juice“ je vlastně naprostá kravina, která jde proti principům webu.

  4.  Lydie Svatební oznámení dne 07.05.2012 v 14.36 hod.

    Nebude lepší učit se SEO od lidí, co tomu opravdu rozumí a své SEOčachry dělají tak, aby vypadaly úplně bezelstně?
    Tak totiž dělají SEO ti, co tomu opravdu rozumí. Můžou pak psát po zdech „Dělejte weby pro lidi, ne pro vyhledávače a výsledky se dostaví!“. Dostaví se ale houby, pokud se tomu nenápadně nepomůže.
    Já osobně nevěřím tomu, že Fidel neví, co dělá.

  5.  frances Trh sociální inzerce dne 07.05.2012 v 14.45 hod.

    Pravda pravdoucí, samozřejmě nejlepší je pokud máš k webu vztah a chceš ho budovat přirozenou formou. Důležitost sociální trafficu a linkbuildingu roste každým dnem, takže bych řekl že to i v případě tohoto projektu bude mít podstatnou váhu.

  6.  Fabulator Agregátor blogů dne 07.05.2012 v 15.17 hod.

    Tak SEO je o tom chovat se přirozeně. Navíc v něm panuje tolik polopravd a mýtů, že ona neznalost není až tak od věci. Všichni se domnívají, předpokládají a myslí si…

  7.  Plaváček web dne 07.05.2012 v 15.49 hod.

    Mno jo, kdysi jsem měl těžkou při s Markem Prokopem, když jsem sepsal tohle: http://www.zdrojak.cz/clanky/kaslete-na-seo-nema-to-cenu/. Každopádně, i ty se, Petře, pohybuješ na hraně. SEO není magie, ale zatracovat ho úplně také není správná cesta. Jenom ho musíš pochopit do hloubky. To v Čechách umí málokdo.

  8.  Petr Jeník dne 07.05.2012 v 16.12 hod.

    Nepohybuju se na hraně. SEO nezavrhuju – naopak. Jen se budu učit od těch nejlepších, což v tomto případě znamená, že se učím předstírat přirozenost od těch, kteří odkazy získávají skutečně přirozeně.

  9.  Plaváček web dne 07.05.2012 v 16.16 hod.

    Jistě. Jenže – odkazy jsou jenom součástí oboru SEO, a troufám si říci, že zdaleka ne tou nejdůležitější :)

  10.  Petr Jeník dne 07.05.2012 v 16.47 hod.

    Dnes máš rejpavou? 😀
    Myslím že víš, že vím, že SEO != odkazy a že ani v té větě výše jsem to tak nemyslel a vlastně to tak ani nevyznívá, ale
    já na dohadování bohužel dnes nemám čas. Škoda. Mohlo by to být celkem zajímavý. Snad jindy.

  11.  Michal Kubicek klikni tady dne 07.05.2012 v 18.00 hod.

    A proto nasim klientum vysvetluji, ze i nofollow odkaz ve tvaru www adresy nebo klikni tu, maji smysl.

    PS: pokud ted nejaky rejpal vytahne z mych knizek pravy opak, pak vezte, ze to je jen potvrzeni toho, ze SEO se proste v case meni, stejne jako se meni zpusob hodnoceni odkazu vyhledavaci…

  12.  Tomáš dne 08.05.2012 v 9.14 hod.

    No ono je to sporné. Ale přijde mi, že tyhle stránky o sportovním sázení jsou většinou prorostlé reklamou, automatickými texty apod. Tenhle web naproti tomu vypadá udržovaně a smysluplně. A pokud jsou ty texty originálně psané, tak tím asi tráví dost času, což mu nevadí, protože se jedná asi o jeho koníček.

    Alfou a omegou je dnes myslím kvalitní obsah na webu. Což většinou splňují právě blogy. K některým webům se ovšem kvalitní obsah vytváří dost obtížně. Hlavně k těm reklamním, firemním apod.

    Obecně si nemyslím, že autoři takových webů, jako jsou blogy mají nouzi o návštěvnost, pokud píšou smysluplně o zajímavých věcech. Problém návštěvnosti se většinou řeší u jiných webů.

  13.  Doomm Bižutéria dne 08.05.2012 v 10.11 hod.

    Principiálne je to tak – vyhľadávače sa snažia prispôsobiť vyhľadávanie ľuďom a teda vyhľadávať tak, ako by to robil človek, ktorý by poznal všetky stránky na webe a chcel by práve použiť tú, ktorú potrebuje. Aj preto SEO neznamená nič viac a nič menej, ako optimalizáciu pre človeka. A ktorý web je dostatočne pre záujemcu zaujímavý? Napríklad ten, ktorý má dostatok rôznych odkazov rôznej kvality s rôznymi popiskami. Existujú samozrejme ďalšie a ďalšie faktory

  14.  Vladimír Přichystal Přichystalovi dne 08.05.2012 v 10.55 hod.

    Když člověk umí psát, má velkou výhodu. Málokdo je ale tak talentovaný, aby ho napadlo dělat vnitřní prolinkování a opravdu smysluplné titulky a popisy webu. Věřím, že se dá dělat dobře SEO bez znalosti tohoto oboru, ale když člověk SEO rozumí, jde to ještě líp. 😉

  15.  Lukas Podnikání na netu dne 08.05.2012 v 14.06 hod.

    Když už je tu řeč o SEO a tedy o návštěvnosti z přirozeného vyhledávání, tak by mě spíše zajímala tahle stránka návštěvnosti, protože tenhle web tipuju spíše na pravidelné návštěvy ze čteček a zadávání adresy případně hledáním přímo přezdívky tipéra.

  16.  Václav Bartoš dne 09.05.2012 v 19.40 hod.

    Ahoj Petře, oni to jsou i odkazy z TOPlistu (je vy výpisu, kde je GPR 5 Srank 30), na ty se dost často zapomíná a samozřejmě, když ho nalinkuješ z TIPfora (GPR 3 Srank 60), hned mu poskočí rank. Mně se líbí, že pojímáš článek tak, že se od něj učíš a přitom o existenci něčeho jako TOPlist asi nemá ani šajnu kluk jedna ušatá. Rozhodně s tím webem má na GPR 4 Srank 50. Musí na něj ale odkázat ještě víc kvalitních webů.

  17.  jedy blog dne 17.05.2012 v 7.26 hod.

    „Z toho usuzuji, že odkazy z blogger.com jsou velmi kvalitní a google jim přikládá v rámci tkvění na přirozenost velkou váhu.“
    – Po updatu Googlu si hodně lidí všimlo, že posílili zpětné odkazy z velkých blogovacích webů jako je blogger, wordpress(.com) atd., viz. http://jlforums.com/search-engine-optimization/kill-the-penguin-piggyback-off-of-domains-with-lots-of-authority/

  18.  Michal Zuber web dne 21.05.2012 v 20.44 hod.

    Dobry clanok na zamyslenie.
    Z mojho pohladu tam velku rolu zohral obsah, ludi to chytilo.
    Su temy, s ktorymi netreba tolko pracovat, lebo ludi to zaujima, tazsie je nezazivne spestrit, napr. nedavno som riesil eshop http://www.bidet-shower.eu/
    jednoducho produkty, ktore malo ludi hlada, lebo ako ja zo zaciatku, nevie co to je.
    Ci napriklad dnes boli za mnou z http://www.bambu.sk/ ohladom SEO, co by som im vedel poradit, pomoct pre podporu predaja cez internet.
    Pozeral som niektore kategorie v Adwords Keyword Tool, ale navstevnosti minimalne + konkurencia, nemaju to lahke.
    Pocas komunikacie som mal dojem, ze si myslia, ze im poviem nejaky mega super tip a budu mat objednavok neurekom.



Štítky: , , ,