Srp 28

Úspěšné MFA krok za krokem – díl 3. – tvorba webu

28.08.2011 v kategorii Tvorba webů, Výdělek. / Zobrazeno 21 830x / 81 komentářů

Tak a je tu další, předposlední díl o tom, kterak vytvořit a provozovat úspěšný, tedy výdělečný MFA web. V dnešním dílu napíšu pár svých postřehů o tom, jak má vypadat takový úspěšný MFA web z hlediska obsahu a kódu.

Jak už jsem psal dříve v některém z komentářů, odstoupil jsem od záměru vybudovat MFA web na doméně kotle-dakon.cz a zvolil jsem úplně jiné téma. Mým tématem jsou Barvy na vlasy. Doménu jsem zvolil Barva-vlasy.cz. Téma ani doména ale nejsou v dnešním dílu důležité.

Na doméně jsem už začal web tvořit.

První, co bych rád řekl je to, že netvořím jednostránkový ani pětistránkový web, ale web spíše magazínového typu, který budu i v budoucnu rozšiřovat o další články. Proto jsem také nekomentoval příspěvky u minulého článku, ve kterých mě někteří z vás ubezpečovali, že k provozování MFA webu mi bohatě postačí nabídka hostingových společností na mikrostránku zdarma k doméně. Nestačí.

Já osobně mám velmi rád redakční systém WordPress a i tento ukázkový MFA web jsem vystavěl na něm. Ovšem free šablony jsou pro můj účel prakticky nepoužitelné, protože mají velkou spoustu nedostatků, co se optimalizace webu pro vyhledávače týká.

První co je třeba udělat je pohrát si se samotným rozložením jednotlivých prvků a při tom koukat hlavně na umístění reklamních boxů. Ty musejí být na místech, kde na běžných magazínech reklama není. V pravém sloupci ani v hlavičce nad celým webem vám na reklamu nikdo klikat nebude.

Jak jsem rozmístění šablony zvolil já, můžete vidět už přímo na mém webu. (Barvy na vlasy)

Jaké bannery vybrat

Důležité je říci, jaké druhy reklamních boxů zvolit. Vertikální bannery či úzké čtverce mají velmi malou míru prokliku. Lidé v nich na první pohled vidí inzerát. I samotný Google ve své nápovědě radí používat široké boxy, kde se na jeden řádek vejde více textu. Tedy bannery 728×90 336×250 či 300×250.

Tyto bannery mají mnohem větší účinnost ze dvou důvodů. Nevypadají tolik jako klasický úzký inzerát a za druhé, lidé nečtou po písmenkách ani po slovech, ale ve skutečnosti si očima „fotí“ více slov najednou v jednom řádku a většina z nás dokáže „vyfotit si“ najednou mnohem delší část řádku než jak dlouhý je např. banner o šířce 120px. Zjednodušeně řečeno, pohodlnější je pro nás číst delší řádky než kratší a ty krátké proto intuitivně raději nečteme vůbec.

To také bylo důvodem, proč Google změnil zobrazování textových inzerátů v banneru o velikosti 728×90. Dříve se zde zobrazovaly tři až čtyři inzeráty vedle sebe. Nyní stejné množství inzerátů pěkně pod sebou, přičemž inzerát je roztažený přes celý řádek. Je jen otázkou času, kdy na toto přijde i Seznam a v jejich Skliku se budou inzeráty zobrazovat stejně jako v adsense.

„Střeva“ webu

Protože na náš web chceme přivést lidi především z vyhledávačů, je třeba klást důraz na několik zásadních věcí při jeho tvorbě, aby se vyhledávačům líbil.

Tou první jsou titulky, chcete-li nadpisy. Vyhledávače je mají hodně rádi. Na každé stránce by měl být jeden titulek H1 a to tak, že na každé podstránce jiný. Je chybou mít hájedničku například v logu a to na každé podstránce.

Já to řeším tak, že na homepage je H1 v logu webu. U výpisu článků je hájedničkou obalený nadpis té které kategorie či tagu. U samotných článků je to pak nadpis článku. Každý podstránka webu má tedy pouze jeden jediný nadpis H1 a ten je na každé stránce jedinečný.

To, co je obalené tagem H1, je dobré mít také v titulku (Title) té které stránky. S tím mám velmi dobré zkušenosti. S tímtéž pak souvisí i to, že i Title musí být jedinečné pro každou podstránku webu.

Titulky H2 používám v nadpisech v sidebaru a také jako odkazy na jednotlivé články na homepage a ve výpisech článků.

Jak už jsem psal a vlastně to můžete i vidět, netvořím jednostránkou minisajtu, ale v podstatě magazín. U článků je dobré používat tématické tagy a tyto tagy nechávat zobrazovat jak ve výpisech článků, tak u článků samotných. Každý takový tag je totiž novou podstránkou webu, což je výborné pro získávání návštěvníků na longtailové výrazy.

Na ta nejzajímavější slova a fráze je pak dobré odkazovat ze všech podstránek webu – tedy v našem případě z výpisu kategorií v postranním panelu.

Při úpravě šablony dbejte na to, aby ze stránky zmizely opakující se texty jako je například slovo „category“ či u odkazů z titulků slova „Permanent link to…“. Mít na homepage desetkrát slova „category“,  „vloženo dne“ či „štítky“ může znamenat, že vyhledávače těmto slovům budou přiřazovat větší váhu na úkor toho, co opravdu chcete vyzdvihnout a takový efekt si nepřejete.

Do článků je dobré vkládat nějaké obrázky. Title u obrázků a alternativní text u nich jsou také součástí optimalizace webu a je dobré je na webu mít.

Co se textů týká, na nějaké brutální opakování klíčových slov se vykašlete. Samozřejmě že se mu nevyhnete, ale raději se snažte psát texty na web tak nějak přirozeně. Klíčová slova skloňujte tak jak vám zobák narostl.

Nic nezkazíte tím, když z jednoho článku odkážete na jiný článek či na nějakou kategorii. Toto mě teprve čeká. Na webu mám napsané teprve pár článečků a vzájemné prolinkování článků udělám až po tom, co jich tam bude o malinko více.

Až budete mít na webu alespoň 10 článků, můžete začít s linkbuildingem. Pokud nemáte nic jiného na práci, máte takovýto web i s deseti unikátními články hotový za jediný den.

A věřte mi, vyplatí se to. Nějaké jednostránkové MFA weby jsou už dávno pase. I MFA webům se vyplatí věnovat se i v budoucnu. Pouhým jedním novým článkem za týden nejen že natáhnete svému webu už tak celkem dlouhý ocas (long tail), ale především ukážete vyhledávačům, že tohle není neaktualizovaný MFA web a mají ho tedy i nadále držet na pěkných pozicích svých výsledků.

Představte si, že za rok byste mohli mít 10 podobných „magazínů“ a každý z nich vám bude vydělávat i pouhou stovku za den (a to tenhle bude). Práce by obnášela každý den napsání dvou článků. Tím udržíte všech deset webů každý týden aktualizovaných a jejich ocasy budou čím dál tím delší.

V příštím dílu budu hovořit o linkbuildingu. Celý seriál najdete tady: Seriál MFA

 

Pro ty, kdo mě ještě nešmírujou:


Pokud se chcete stát sponzorem tohoto mého blogspotu a mít na tomto místě svůj inzerát, není nic jednoduššího.
Více se dozvíte a vložit svůj inzerát můžete přímo TADY.


81 komentářů / Úspěšné MFA krok za krokem – díl 3. – tvorba webu

  1.  vojta PR 4 odkaz za 83 Kč/měsíc dne 28.08.2011 v 16.48 hod.

    „Mít na homepage desetkrát slova „category“, “vloženo dne“ či „štítky“ může znamenat, že vyhledávače těmto slovům budou přiřazovat větší váhu na úkor toho, co opravdu chcete vyzdvihnout a takový efekt si nepřejete.“

    A na to jsi přišel jako jak? Právě díky těmto textům (a hlavně HTML tagům) vyhledávač rozpoznává, co je ten který element zač.

    Nechápu, proč by měl kvůli tomu snižovat váhu čehokoliv. Máš to tvrzení něčím podložené, nebo (opět) vaříš z vody?

  2.  Martin dne 28.08.2011 v 16.48 hod.

    ahoj, nápad dobrý. Jen si lámu hlavu s aktualizací takto specifikovaného magazínu. To budeš každý týden psát o barvách na vlasy? Asi nemám dostatečně bujnou fantazii :-)

    m.

  3.  Petr Jeník dne 28.08.2011 v 16.53 hod.

    vojta: ta samotná slova jsou vyhledávačům úplně volná – jsou to pro ně jen slova – tagy máš pravdu – ty tam ale zůstávají. Mizí jen ty zbytečný slova.
    Jo a používám to tak běžně u všech svých úspěšných webů. Není to jen nějaká teorie.

    Martin: napsat jeden článek za týden na téma „barvy na vlasy“ není nejmenší problém. Existuje tolik druhů bareve tolika značek, že ani jeden článek za den by nebyl problém.

  4.  Stefan Polgari Marketing na internetu dne 28.08.2011 v 17.17 hod.

    odsledoval som, ze 336×250 ma najvyssiu klikatelnost – okolo 20%

  5.  LukasP Podnikání na internetu dne 28.08.2011 v 17.20 hod.

    „Je jen otázkou času, kdy na toto přijde i Seznam a v jejich Skliku se budou inzeráty zobrazovat stejně jako v adsense.“

    Přesně o tomto tématu jsem psal dnes ráno. Viz můj příspěvěk: http://www.tipinternet.cz/uniklo-mi-neco-u-skliku/

  6.  Martin dne 28.08.2011 v 18.08 hod.

    Pokud máte tolik webů, jak to spravujete? Existuje nějaký nástroj na monitoring toho všeho? Omlouvám se za poněkud lame dotaz. Je jasné, že pokud máte všechny své weby na VPS máte přehled, ale přesto?

  7.  Petr Jeník dne 28.08.2011 v 18.20 hod.

    Já už nemám moc webů. Mám cca 30 webů.
    Monitorovat výdělky z jednotlivých webů je možné díky kanálovým datům přímo adsense. Návštěvnost pak v GA.
    Na prodej odkazů pak mám udělaný jednotný redakční systém, díky němuž vkládám odkazy na všechny weby z jednoho místa.
    Mohu je odtud měnit, mazat, prodlužovat jejich platnost….

  8.  Jarda dne 28.08.2011 v 18.25 hod.

    Jak se jmenuje ten RS na ty odkazy? Není to tajné? Kde se prodávají odkazy? :)

  9.  Petr Jeník dne 28.08.2011 v 18.30 hod.

    Ten RS se nejmenuje nijak – napsal jsem si ho sám na míru.
    Odkazy prodávám většinou už přímo těm, kdo mě osloví. Mediálky jako je Ataxo (H1), Acomware apod. Jinak se dají dobře prodávat odkazy i na Webtrhu. Ale já už je aktivně nenabízím. Lidi mi píší sami, že mají zájem nakoupit odkazy.

  10.  mirecekp MirecekP blog dne 28.08.2011 v 18.30 hod.

    No tak ze zvědavosti jsem si přečetl jeden článek o barvách Wella … nikdy bych se nepovišoval na nějakého specialistu, jsem břídil v oboru ale tohle je „článek“ který rozhodně není psaný pro čtenáře ale pro robota. V půlce NS je cca 15x slovo Wella krátké věty o 5 slovech převažují – jo tak takových „článků“ napsat týdně 20 neni problém, ale unikátnost a informační hodnota asi bude nulová – to mi připomíná články z náhodného generátoru slov…

  11.  Jarda dne 28.08.2011 v 18.35 hod.

    A to tedy prodavas odkazy i natakových Mfa jako to co zde prezentujes nebo jen u velkých projektu?

  12.  Petr Jeník dne 28.08.2011 v 18.37 hod.

    MirecekP: Netvrdím, že jde o nějaká veledíla. Jde o to, aby na web přišli lidé a klikli na reklamu.
    Nehledej v tom nějaký vyšší princip. Za tímto webem já také nevidím nic, co by mě nějak morálně povznášelo. Vidím za ním „jen“ peníze.

    Jarda: I na tokovýchto MFA – vlastně hlavně na nich. Mám většinu webů hodně vyprodaných. Stovka za odkaz není moc, ale když to vezmu tak, že na každém webu prodávám po stovce 10 odkazů, dělá to v součtu slušné peníze. Ani na to nejsem nijak hrdý, ale je to byznys jako každý jiný.

  13.  Martin dne 28.08.2011 v 18.41 hod.

    To je zajímavé. Máš někde seznam projektů?

  14.  mirecekp http://www.pestak.cz dne 28.08.2011 v 18.42 hod.

    To Petr: Chápu – peníze až na první místě. Tak nějak se vším souhlasím, prolinkování hlavně díky štítkům dokáže vytvořit desítky stránek – na to je WordPress super – možná by stálo za zmínku prozradit nám využívané pluginy – koukal jsme že máš All in SEO, a také je změněna defaultní struktura url adres categorií… slovo category není v žádné z url – to je myslím fajn

  15.  Petr Jeník dne 28.08.2011 v 18.45 hod.

    Martin: Seznam svých MFA webů nezveřejňuju.

    MirecekP: ty URL jdou nastavit přímo v základní instalaci WP. Jinak je tam už jen tebou zmiňovaný plugin All in SEO kvůli titulkům a desciption a také Thumbnail for Excerpt kvůli těm obrázkům ve výpisech článků.

  16.  Jarda dne 28.08.2011 v 18.48 hod.

    Já se ti to nesnažím hatit jakoby to bylo něco špatného – jsem jen zvědavý jak to funguje :). Jak na tebe třeba takové Ataxo přišlo?

    Dají se Mfa dělat i na subdomenach? Je potom takový odkaz stejně cenný jako odkaz z domény 2.řádu?

    100 je za rok nebo za měsíc? A ty odkazy jsou na tom webu nějak sofistikovaně umístěné nebo se jedná o lišty?

    Hodně otázek co 😀

  17.  Petr Jeník dne 28.08.2011 v 18.52 hod.

    Jarda: Ty mediálky už mě znají. Většinu kontaktů jsem získal na Webtrhu.
    Na subdoménách je to na prd. Ty dvě stovky za rok za doménu je pakatel, tak to neřeš.
    Ta stovka za odkaz je měsíční cena.
    Odkazy je nejlepší obalovat textem a vkládat je co nejblíže obsahu stránky.

  18.  Jarda dne 28.08.2011 v 19.18 hod.

    Jsem si dřív myslel, že se cena odkazů pohybuje třeba podle page rangu.

    Kolik se pohybuje návštěvnost u takového MFA jako jsou ty barvy vlasy?

    Ten linkbuilding mě zajíma :-), ale teoreticky oni si zaplatí odkaz na měsíc, za ten měsíc ho smažeš opravdu to něco udělá s pozicí ve vyhledávání?

  19.  Petr Novotný dne 28.08.2011 v 19.20 hod.

    Mohl bych se zeptat na dvě otázky?
    1) Kolik stojí ta použitelná wordpress šablona, když ty základní free jsou nepoužitelné?
    2) Jaká musí být cca návštěvnost, aby tento web vydělával zhruba tu stovku za den?
    Díky.

  20.  Petr Jeník dne 28.08.2011 v 19.25 hod.

    Jarda: Firmy si většinou objednávají odkazy na 3 nebo 6 měsíců a né z jednoho webu, ale z mnoha desítek webů. (nejen ode mě)

    Petr Novotný:
    Šablony používám ty free, ale hoodně je upravuju.

    Návštěvnost je různá. Většinou to ale mívám v řádu nižších stovek lidí za den.

  21.  slanecek blogiki dne 28.08.2011 v 20.16 hod.

    Zdá se mi divné, že Google AdSense mi na barvy-vlasy.cz ukazuje reklamu na Slevomat, O2 internet a UPC.

    Předpokládám, že to je nějaká běžně užívaná šablona, jen překopána k nepoznání?

  22.  LukasP dne 28.08.2011 v 20.18 hod.

    Mohl bych se ještě Petře zeptat, která plocha má největší CTR? Na kterou lidé nejvíce klikají?

  23.  Martin dne 28.08.2011 v 20.20 hod.

    To mas vsechny weby takove nebo mas i nejaky „normani“ komunitni web na kterem prodavas reklamu, linky, prostor? Rozhodnuti nezverejnovat seznam Tvych MFA projektu moc nechapu, ale budis. Diky za serial.

  24.  Lydie Svatební oznámení dne 28.08.2011 v 20.22 hod.

    LukasP – tipuju 728×90
    Když máš už nějakou vytvořenou šablonu a systém, tak za den vytvoříš i e-shop. Akorát tam musíš těch druhů barev na vlasy zezačátku narvat víc, aby to nepřipomínalo regály v samoškách za dob c.k.kom.
    Je otázka, co pak víc vydělá za jednotku času. Možná to MFA.

  25.  Tomáš Krčál Barvy Wela dne 28.08.2011 v 20.29 hod.

    Štítky bych dal nahoru (docela svádějí ke kliknutí a to není účelem), pod článek vymazlený AdBox (barevně odlišný o pozadí stránky) a banner vlevo bych (diverzifikačně) nahradil affilem. Ale to už je záležitost testování, o kterém si přečteme přespříště, ne? :-)

  26.  mirecekp MirecekP blog dne 28.08.2011 v 21.01 hod.

    Někdo se tu ptal jaká je to šablona kterou že Petr J. předělal – takže pro ty kteří si to nepřečtou z kodu tak je to http://www.wppedia.com/tomatoes/

  27.  slanecek blogiki dne 28.08.2011 v 21.06 hod.

    26 – díky, já jsem to v kódu ani nehledal, protože jsem myslel, že to odtud Petr smazal :)

  28.  Petr Jeník dne 28.08.2011 v 21.15 hod.

    Martin: zveřejňovat MFA weby nebudu kvůli tomu, že nestojím o to, aby mi do týdne vzniklo pro každý z nich deset konkurečních MFA a přesně to by se stalo, kdybych je ukázal.
    Jako svůj hlavní projekt provozuju http://www.tipforum.cz – teď k němu chystám e-shop s fanouškovským zbožím

    Lydie: s e-shopy nemám zkušenosti, ale myslím si, že v poměru k množství práce a investicím se mi v tomto oboru spíše vyplatí to MFA – a hlavně provozovat shop s kosmetikou nechci

    Tomáš: místo toho banneru možná časem opravdu přidám nějaký ten affil – uvidím, jak se to bude vyvíjet. Jak říkáš, je to o testování.

  29.  LukasP Podnikání na internetu dne 28.08.2011 v 21.45 hod.

    Lydie: Taky bych řekl, rozhodně to nebude grafický boční levý banner, ale celkem by mě zajímalo CTR tý netradičně umístěný reklamy u nadpisu stránky (loga).

  30.  Lydie Svatební oznámení dne 28.08.2011 v 21.50 hod.

    LukasP:
    Význam toho banneru vidím v posunutí navigace dolů, jakoby nešťastnou náhodou nebo chybou webmastera…

  31.  Petr Jeník dne 28.08.2011 v 21.55 hod.

    LukasP: používám stejnou šablonu ještě u jednoho webu – CTR toho banneru pod logem je dlouhodobě těsně pod 15% – ten leaderboard nad obsahem je kolem 5%. Ten grafický pak necelé jedno procento.

  32.  NETOR NETOR dne 29.08.2011 v 1.28 hod.

    Myslíš, že je tak těžký zjistit, které MFA weby provozuješ?

  33.  Petr Jeník dne 29.08.2011 v 8.13 hod.

    Těžký to není, ale přecijen je to složitější, než kdybych to napsal přímo sem.

  34.  petr RSS4.biz dne 29.08.2011 v 8.49 hod.

    No, ale nejsem si jist, zda lze zjistit, jaké weby kdo vlastní úplně zdarma. Já to neumím ani zdarma ani za peníze, ale tuším, že je na to nějaká služba.

  35.  Lydie Snubní prsteny dne 29.08.2011 v 8.56 hod.

    Našla jsem 35 webů.

  36.  NETOR NETOR dne 29.08.2011 v 10.05 hod.

    Já asi 28 :-) dál se mi už hledat nechtělo… Lydie, uděláme dražbu seznamů? :-))

  37.  Rawat Vtipné tričká dne 29.08.2011 v 11.17 hod.

    Pri používaní štítkov nevzniká duplicita? Ako tie štitky vlastne fungujú?

  38.  Lydie Svatební oznámení dne 29.08.2011 v 11.26 hod.

    Netor:
    A budeme dražit tady nebo na webtrhu?
    Já jsem použila asi šest kliknutí myši. Za kolik se to dá prodat 😉
    Ale Petr píše (7), že má asi 30 webů. Tak by mě zajímalo, jestli to nemá spočítané přesně nebo to „asi“ plyne z neustále nových registrací domén a prodeje těch vyšolíchaných MFáček?
    Jinak barva-vlasy.cz byla registrována opravdu 25.8.2011. To pro ty, co neví, jak to zjistit. Taky jsem ten den čekala, a ne marně, na expiraci jedné domény.

    Jinak – bavíme se tu o něčem úplně jiném, než o čem článek je. K čemuž bych dodala, že když děláš první web, zabere ti několik dní jenom přijít na to, co kam nacpat. Ale pokud už jde o jakousi sériovou výrobu, což je případ několikátého MFA, zvládne se to i s obsahem za jeden den. Pak už stačí pravidelně sem tam něco přidávat. Ale v první řadě je nutné, aby to vůbec někdo našel. Takže už jsem zvědavá na další díl, který o tom bude!

  39.  NETOR NETOR dne 29.08.2011 v 12.47 hod.

    😀 Lydie, ty se MFAckam venujes uz delsi dobu? A chces v tom pokracovat?

  40.  Lydie SEO dne 29.08.2011 v 13.15 hod.

    Ano, už od 19.8.2011 😀

    To jsem se nechala vyhecovat a předělala zděděný SEO web určený k expiraci na MFA. A druhý den prázdnou doménu určenou na minisite, abych zjistila, kolik času MFA vlastně zabere.

    Výdělek hrubého za týden z obou je 0,99 eura (9 prokliků, 2507 zobrazení). To by mělo být za rok kolem 50 euro, řekněme 1200 Kč.
    Náklady: domény 2×168 + 1 minihostng 0 + 1 hosting 180/rok = 516 Kč
    Zisk před zdaněním bude asi: 1200 – 516 = 684 Kč a kupa srandy na owww.
    Takže jen trošku rozmazlenější webmaster by takových MFA potřeboval hodně přes tisíc. Ale málokterý rok má víc, než 365 dní…

    Jeví se mi to jako skvělý prostředek pro udržení velmi štíhlé linie, takže v tom chci rozhodně pokračovat!

    Zase vážně: U MFA záleží na oboru. 7 prokliků ze SEO webu a jen 2 svatební. Důvodem je, že inzerenti nechávají zobrazovat reklamy pouze ve vyhledávačích a ne na dalších partnerských webech, neb se bojí vyklikání svého PPC rozpočtu. Takže ačkoliv je na dané téma ve vyhledávači reklam habaděj, na tématických stránkách se mi zobrazují akorát nesmysly z jiných oborů. Není vůbec divu, že na to nikdo neklikne.

    Takže proč v tom chci pokračovat? Protože stejně budu dělat další minisite, o kterých si nedělám iluze, že je lidi budou milovat a pravidelně hltat. Proč by si ale neměly vydělat aspoň na doménu a hosting?

  41.  Tomas B. dne 29.08.2011 v 13.50 hod.

    Nevím, dlouhodobě pochybuji o udržení „příjmu“ 100,-Kč/den u tohoto typu webu. Možná ze začátku, za měsíc dva budeš rád za polovic a za další půlrok možná ještě méně..

  42.  georgejc finres dne 29.08.2011 v 14.31 hod.

    Lydie a proč to dělat jen za hosting a doménu? Není to potom zbytečný zabývat se tímto? Vždyť jsem tady kvůli tomu abysme vydělali.

  43.  Lydie Svatební oznámení dne 29.08.2011 v 15.00 hod.

    georgejc:
    Máš pravdu. Jdu do bazénu, užít si výdělků.

  44.  mafi525 dne 29.08.2011 v 15.31 hod.

    zdravim. uz dlhsiu dobu rozmyslam nad MFA webom, a tento serial mi zodpovedal dost mojich otázok, no stale neviem skade zohnat tie reklami na svoje stranky a ako si mozem zistit kolko budem mat za 1 klik. kedze na adsence od google treba zivnost tak do zatial riesit nebudem (predsa len sa chystam na svoj prvy web 😀 ) …tak by ma zaujimalo ze aka je dobra cz/sk firma ktora plati za klik na reklamu.. a k tomu i nejaky strucny popis ako sa k tomu aby som si tu reklamu umiestnil na svoj web dostat… dakujem za odpoved..

  45.  Duben Hudební magazín dne 29.08.2011 v 15.45 hod.

    mafi525: Pro jakýkoliv MFA web musíš mít živnost, protože získávání peněz za reklamu na webových stránkách naplňuje klauzuli pravidelné činnosti zaúčelem zisku. Jediné co jsi u AdSense povinný navíc je stát se plátcem DPH. Ta povinnost stát se plátcem DPH ti vznikne při poskytování reklamy kterékoliv firmě z EU mimo ČR.

  46.  Horák Levný software dne 29.08.2011 v 17.55 hod.

    Dubem: No pokud bude vydělávat maximálně 20 000kč ročně – tak tu živnos nepotřebuje. Pokud se tedy nemýlím :)

  47.  slanecek blogiki dne 29.08.2011 v 18.44 hod.

    Je u MFA nějaký velký rozdíl mezi .cz a jinými doménami, např. .info?

  48.  Gondal Citáty dne 29.08.2011 v 19.04 hod.

    Horák: Mýliš

  49.  Horák Levný software dne 29.08.2011 v 19.21 hod.

    Až tolik zase né 😉 http://jakpodnikat.cz/reklama-na-internetu-adsense.php

    Pokud bude reklama na webu občas a krátkodobě, a výdělek nepřesáhne 20k – není potřeba živnosťák

  50.  Lukáš Valenta Neutrion s.r.o. dne 29.08.2011 v 19.31 hod.

    Mýlíš se, Horáku. Vydělávání přes Adsense je soustavná činnost (- a navíc, k adsense, etargetu, atd, je potřeba plátcovství DPH, takže tam je potřeba stoprocentně).
    A ano, pokud výdělek nepřesáhne 20k, není potřeba živnosťák, ale pokud někdo vydělá do 20k ročně, co je to za internetový byznys..?

  51.  Gondal Citáty o láske dne 29.08.2011 v 19.55 hod.

    Horák: Presne tak ako hovorí Lukáš Valenta…Ide o sústavnú činnosť a preto je treba mať živnosť…A pri PPC systémoch je to naozaj nutnosť kvôli potrebe prihlásenia sa k plateniu DPH…Je na internete o tom popísaného dosť myslím…To nie je napríklad ako tvorba webu, keď niekomu raz, dva krát za rok niekto napíše, že či by mu neurobil web a ten človek mu to za pár tisíc urobí…Tu ide o zarábanie pomaly každý deň čo sústavná činnosť je určite :)

  52.  Radek Internetový obchod dne 29.08.2011 v 21.33 hod.

    Pane Horák v tom, že nepotřebujete ŽL pravdu nemáte.

    Podnikání je „soustavná činnost za účelem zisku“ a je jedno jestli vyděláte 2kč nebo 50000kč, přehled na FÚ dát musíte.
    20000Kč je hranice pro jednorázovou činnost.

    Neoprávněné podnikání je trestný čin, za který hrozí pokuta nebo odnětí svobody (tuším) až na 3 roky.

    Takže pozor na takové pochybné rady, že při výdělku do 20k není nic potřeba.

    Shrnuto a podtrženo:
    Pokud si na svůj web umístite jakoukoliv (nejen) reklamu za účelem zisku, je třeba mít na to ŽL. Pokud ho nemáte a někdo Vás nabonzuje, tak můžete mít problémy.

    Jen aby tady ještě nedošlo k dalším spekulacím uvedu zdroj mých informací.
    Finanční úřad a živnostenský úřad, Zákon o živnostenském podnikání § 2

  53.  Radek Internetový obchod dne 29.08.2011 v 21.37 hod.

    Tak a teď k tématu.

    Děkuji Petrovi za pěkný seriál, ale opravdu ty články jsou hrozné :). Já vím, je to psáno pro zisk a ne pro lidi.

    Dáš tady časem i výsledky tohot MFa webu? Jestli bude opravdu ziskový?

  54.  Pavel Seznámení dne 30.08.2011 v 7.59 hod.

    Mě se nezdá ta výše výdělku. Stovka za den je spousta peněz na takový mikro web. Opravdu by mě zajímalo, jestli je to reálné jen na Adsense dosáhnout. Jsem zvědav na linkbuilding článek :)

  55.  Petr Jeník dne 30.08.2011 v 8.27 hod.

    Teda člověk nemá čas se jedno odpoledne věnovat blogu a hned tolik otázek. To mě těší.
    Protože jde o zajímavé dotazy, napíšu ještě dnes článek, ve kterém na vše odpovím.

  56.  jarda dne 30.08.2011 v 10.01 hod.

    to je dost 😀 to bylo řečí jak máš článek na každý den 😀

  57.  petr RSS4.biz dne 30.08.2011 v 11.24 hod.

    No jak to uděláš (ve WP), aby se prohodilo H1 a H2? Ve wp to je standardně tak, že na každé stránce je H1 (logo webu) a nadpis příspěvku tvoří H2, ne? Nebo zasahuješ více do šablony?

  58.  Petr Jeník dne 30.08.2011 v 11.28 hod.

    Jarda: témat mám spoustu, ale čas jsem včera prostě neměl 😀

    Petr: pohrabal jsem se v té šabloně
    – v hlavičce jsem udělal pomocí PHP podmínku, že když je to HP, tak se má zobrazovat H1 a když to není HP, tak tam má být H2.
    – u nadpisů jsem pak prostě prohodil H2 za H1

  59.  petr RSS4.biz dne 30.08.2011 v 11.39 hod.

    Hmmm, zajímavé….na druhou stranu, proč už to v základu nedělá all in one seo pack plugin? No, bude to ještě boj to vyladit…

  60.  LukasP Nový formát reklamy sklik? dne 30.08.2011 v 11.56 hod.

    Já si myslím, že u H1, H2 H… záleží především na správné struktuře, pořadí. Takže pokud máte nadpis webu H1 třeba Barvy na vlasy a podstránky H2 Barvy na vlasy wella není potřeba to měnit H1->H2 a dosáhnete stejných výsledků. Tedy takové zkušenosti s tím mám já a mám řadu webů, které jsou na top pozicích.

  61.  petr svetlo dne 30.08.2011 v 18.41 hod.

    Mimochodem Petře, koukám, že pod každým příspěvkem máš pěkne napsané štítky, které k němu patří…jak je ve WP zobrazit? Nebo upravuješ šablonu nebo nějaký plugin? Díky

  62.  LukasP Tip na webový projekt dne 30.08.2011 v 21.23 hod.

    Podle mě záleží především na správné struktuře nadpisů a jestli je H1 jako hlavní nadpis pro celou sajtu už je z hlediska seo jedno. Tzn kdyby se web jmenoval Barvy na vlasy v H1, a v H2 by bylo Barvy na vlasy Wella, tak by web měl stejné úspěchy ve výsledcích vyhledávání. Mám řadu webů, kde mám nadpisy použity takto a hodně klíčových slov na které optimalizuji končí na top pozicích.

  63.  aaa dne 30.08.2011 v 21.25 hod.

    Nějak tu blbnou komentáře. Nebo je to cílené blokování IP?

  64.  Rawat Vtipné tričká dne 30.08.2011 v 21.57 hod.

    @Petr: Je to základná funkcia wordpressu. Stačí len pri publikovaní článku vyplniť štítky.
    Zobrazovanie štítkov v sidebare je už ale pomocou pluginu/widgetu.
    Na wordpress.org je takýchto pluginov plno.

  65.  NETOR NETOR dne 31.08.2011 v 0.58 hod.

    Hmm, to je zajímavé s tím prohozením nadpisů. Nebojíš se ale, že ti na ty MFAčka Google a Seznam příjdou a vyřadí je z vyhledávání nebo ti zruší Adsense účet? Myslím, že proti MFA webům dost bojujou a to jsem o tom četl asi před půl rokem…Co budeš dělat pak???

  66.  Bullshitař BigLebowski Penn & Teller: Bullshit! dne 31.08.2011 v 2.17 hod.

    Úzké čtverce? Může být vůbec čtverec úzký?

  67.  Bullshitař BigLebowski Penn & Teller: Bullshit! dne 31.08.2011 v 2.18 hod.

    Může být vůbec čtverec úzký?

  68.  Petr Jeník dne 31.08.2011 v 7.46 hod.

    petr: ty štítky jsou tam nakódovaný ručně

    aaa: musel jsem aktivovat plugin proti spamu – včera jsem promazával asi 100 spamů od robotů – může to dělat i nějakou neplechu mimo – to je pravda

    NETOR: Nebojím. Nejspíš se to nestane a i kdyby ano, je mi to celkem jedno. MFA mě neživý. Tvoří tak měximálně jednu pětinu mých příjmů.

  69.  LukasP Internetové podnikání dne 31.08.2011 v 9.35 hod.

    Já si myslím, že záleží především na správné struktuře nadpisů. Tedy pokud bych měl Barvy na vlasy v H1 všude a v H2 potom Barvy na vlasy wella atd. dosáhl bych stejných výsledků jako v případě, který popisuje Petr. Mám spoustu webů postavených takto a není problém dosáhnout prvních pozic.

  70.  novic zpovědnice dne 31.08.2011 v 9.41 hod.

    petr: Ve WP pro zobrazení štítků slouží funkce . V mnoha šablonách se nachází např. v souborech search.php, archive.php, index.php etc. Záleží na konkrétní šabloně 😉
    Na codex.wordpress.org najdeš podrobné informace.

  71.  novic zpovědnice dne 31.08.2011 v 9.46 hod.

    Ta funkce je php the_tags, v prvním komentáři jsem ji napsal s úplnou syntaxí a WordPressu se to očividně nelíbilo, proto je tam prázdno.

  72.  petr svetlo dne 31.08.2011 v 9.54 hod.

    to novic: díky a nešlo by to dat nějak do uvozovek? :-)
    to LukasP: Kdesi jsem pohledal, že v H1 má KW větší sílu, než v H2. Takže pokud máš v názvu domény hodně KW a bude to sloužit jako nadpis H1 na všech podstránkách, tak asi jo. Ale pokud máš doménu bez KW (a většinou jich tam moc nenacpeš) tak by to přehazování dávalo smysl…

  73.  novic the tags dne 02.09.2011 v 7.46 hod.

    petr: klikni na link, co je tady v komentáři, máš tam do detailu vše vysvětlené. Používám stejný tvar, který je v Default Usage a vše funguje :-)

  74.  petr svetlo dne 02.09.2011 v 8.49 hod.

    to novic: Jo díky moc, včera jsem to taky našel, zrovínka tam co píšeš…

  75.  Radek O e-shopech a jiných věcech dne 02.09.2011 v 9.19 hod.

    Kdy se dočkáme pokračování o MFA?

  76.  Petr Jeník dne 02.09.2011 v 9.25 hod.

    O víkendu dodělám obsah webu a v pondělí začnu s linkbuildingem. Tenhle týden byl dost hektický a tak jsem nestíhal vůbec nic. Ani psát sem na blog.
    Konec prázdnin a začátek školního roku mi dává docela zabrat. Malej šel do školky a velkej má zlámanou nohu tak jsem měl fakt hodně lítání :(

  77.  Adam dne 02.09.2011 v 22.18 hod.

    poradil by mi někdo plugin do wordpressu, který by stahoval články z vybraných rss zdrojů a zobrazoval pouze ty obsahující požadované kw? díky

  78.  Lukáš Valenta Neutrion s.r.o. dne 02.09.2011 v 23.06 hod.

    FeedWordpress

  79.  nedočkavec dne 12.09.2011 v 16.32 hod.

    Zdravim. Zaujimalo by ma kedy bude dalsia cast serialu. Dakujem.

  80.  BUG01 dne 16.10.2011 v 14.34 hod.

    Nejprve díky za seriál, na jehož další část se těším. A mám rovnou dotaz. Má na vyhledávání v Seznamu.cz (vzhledem k tomu, že nechci platit DPH, budu se muset paktovat s sklikem) vliv i koncovka? Například, kdyby byla doména vzorové site barva-vlasy.EU, nikoliv CZ, bylo by méně návštěv? Děkuji za odpověď, přiznávám, že jsem v tomto lama.

  81.  Radek Slevy v Hlučíně a okolí dne 17.11.2011 v 16.52 hod.

    Je docela škoda, že to tady umřelo.



Štítky: , , , , ,